torsdag 2. februar 2012

NiB utfordring, vårfornemmelse og smartpanel

Ja, da er det på tide med ny utfordring på NiB! 


I februar går utfordringen på smartpanel og vårfølelse. Vi har beverpanel i hele huset vårt, og jeg synes det er helt genialt. Ingen sprekker, ingen kvistlakk...veldig greit. Lett å male, og det ser fint ut. Men, det er med smartpanel som med så mange andre ting; en får det en betaler for. Så vår erfaring er å investere litt i de valg en gjør, og gå for kvalitet. Vi er veldig fornøyde med våre valg, og tak, lister og vegger er like fine i dag som de var da vi bygde for 6 år siden. 

Men tilbake til dette med utfordringen...En utfordring som går på en "vårlig" vegg....Dèt kan jo bli spennende da! Hvordan skal en tolke det? Jeg tenker sånn at en vegg; det er som et lerret. Den kan en style, pynte, dekorere, eller la stå åpen som den er. Det er dekoren som "gjør" veggen, som løfter frem fargen. 

Derfor har jeg ( etter å ha tenkt litt) valgt å legge ved bildene jeg tok i går. Jeg fikk litt vårnemmelse da jeg drev og malte i går, så jeg legger likegodt ved litt bilder av det jeg...og så håper jeg at jeg kanskje når opp på galleriet denne gangen? "Man må aldri gi opp" sa knerten til lillebror...


Krakken er malt i fargen "Kalkgrå", som er samme fargen som stuen vår. Sjablongen ble malt med eggehvit. 
Veggfargen heter "Tåke".


Flaskene er fra Ikea, og like fine til dekor som til bruk. Håndklær fra Bloomingville, og kurven fra Fargerike. 
"Ha ingenting i huset som du ikke vet er nyttig, eller synes er vakkert"  
William Morris, Britisk Designer.


Min manns babysko, godt brukt. Jeg synes blåfargen er så fin!
Nå pryder skoene alt fra vinduskarmen til krakken vår, og de er så søte synes jeg.

Så, nå blir det spennende dager fremover! Gleder meg til å følge alle de flotte bidragene i utfordringen!


Ha en fin dag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempefint! Jeg fikk vårfølelsen av blomstene dine jeg altså, koselig bilde! Ha en fin dag!

Anonym sa...

Heisan! Fant bloggen din via NiB, så flott den er! Her skal jeg følge med videre! Likte bildet ditt veldig godt! Fargene på veggen og krakken er kjempefine, og jeg likte også kurven med flaskene. Lykke til, jeg håper også du kommer i galleriet! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

God morgen! Så koselig å åpne bloggen idag og finne hilsner fra dere! Det var kjekt at dere liker bidraget mitt, det er jo alltid så spennende å delta på sånne utfordringer, for en vet jo aldri helt hva de er på "jakt" etter. Men den som intet våger...så lenge det er gøy. Håper dere tar turen innom igjen, og takk for koselige hilsner!

Hanne sa...

Flott bidrag, og så fin den krakken var da! Skal jammen male min også, den er både slitt og gammel, men den kan jo bare bli bedre! Fikk vårstemning jeg altså, med de blå blomstene og flaskene. Kunne tatt kurven og dratt på tur;) Ha en fin dag videre, Klem