søndag 26. februar 2012

Litt fornyelse til badet; håndklær fra Lene Bjerre

Det å finne håndklær til badet som både holder på fargen og fasongen..., det er ikke like lett synes jeg. Det blir jo fort til at en bytter ut mer enn ett håndkle når en først er igang; og da er det jo greit at prisen er overkommelig også. Det er faktisk ikke så lenge siden jeg byttet ut en del av våre håndklær; men etter bare noen uker ble de helt utvasket i fargen og ikke særlig fine. Men; det viser jo bare det jeg egentlig vet; at pris og kvalitet ofte går hånd i hånd og at det ikke alltid er like lurt å kjøpe håndklær i farger.

Så...da jeg nå skulle kjøpe nye håndklær til badet; så gikk jeg lenge og så på forskjellige typer, kvaliteter og størrelser; og valget fallt på helt hvite håndklær fra Lene Bjerre, kjøpt på Fargerike.

Hvite; fordi de lyser opp på badet, kan blekes, og holder seg fine lengre enn det fargede håndklær gjør. Samtidig er de tidløse; lar seg kombinere med det meste av andre farger og former; og er vakre å se på. Rene kinderegget altså; og slike ting liker jeg!


Kanskje er jeg ikke alene om å ha samlet mange forskjellige håndklær opp igjennom årene? Ikke alt er like fint, og jeg har lenge ønsket meg håndklær i samme serie og at alt det gamle var byttet ut. Men det blir jo til at en prioriterer mange andre ting; og ikke akkurat håndklær til badet. 


Men...det gjorde jeg altså nå..og jeg er så fornøyd. Nesten synd å fjerne merkelappene og sølvemblemet; de er jo vakre i seg selv.



Og jeg kan love dere at disse håndklærne er like myke, fluffy, og vakre som de ser ut til. Og de er like fine etter vask ( for jeg vasket dem like etter at jeg tok disse bildene). De tørker godt; og ikke loer de. Rett og slett nytelse for både øyne og kropp..
Ikke alltid det skal så mye til for å gjøre meg glad; jeg kan leve lenge på tre håndklær;)
Nå er det snart bursdagsselskap igjen her hos oss; jeg må pynte sjokoladekaken nå som babyen sover. Mannen min og de store guttene er på sykkeltur; sola skinner fra skyfri himmel her hos oss, og jeg merker det klør i fingrene til å plante vårblomster i krukker og spann. 
Ha en flott søndag videre alle sammen! 

4 kommentarer:

Kremaktig sa...

Flotte håndklær ;) Hvitt er nydelig uansett! Veldig fin blogg du har! Legger meg til som følger :) Ha en god søndag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Tusen takk for koselig hilsen; og så kjekt at du ville følge med videre! Det setter jeg veldig stor pris på! Kosleig at du liker bloggen;). Jeg er fortsatt ny på dette her, så det er gøy å få tilbakemeldinger! Ha en fin søndag du også!

Det lille huset med druehagen sa...

Hei
Takk for tipset. Nå skal jeg titte litt rundt i bloggen din å se etter inspirasjon;)
Ha en flott kveld!

Nostalgi i nr. 9 sa...

Herlige håndklær , Lene Bjerre har så mye fint:-) Jeg har også bare hvite det er så praktisk når de skal vaskes.
Ønsker deg en fin uke :-) Anita