onsdag 1. februar 2012

I mangel på andre prosjekter....DIY

 

Ja...da har lysten til male noe slått til igjen. Kjenner det klør i fingrene etter å komme i gang med noe nytt, men i og med at jeg ikke er helt sikker på at ryggen ikke blir vond igjen, så venter jeg litt til med de store prosjektene; som soverommene til de to yngste guttene våre. 

Men...i mangel på andre DIY prosjekter; kom jeg på at jeg hadde en Bekvem trappestige i bjørk som ble med hjem etter siste Ikea besøk, og som ikke var montert...Men det ble den i dag. Elsker flatpakkede møbler. Det er kjempegøy å montere, og å se det komme et møbel ut av en kjedelig pappeske.

Ellers er jo ikke bjørketre helt tingen hjemme hos oss, men den kan jo males! Så jeg fant frem kvistlakk, og malte trappestigen to strøk. Det første strøket lukker, og det andre forsegler, derfor er det lurt å gjøre en god jobb første gangen. 

Siden trappestigen skal stå på kjøkkenet det meste av tiden, tenkte jeg det var lurt å male den i kalkgrå. På den måten blir fargen i stuen dratt inn på kjøkkenet. En aldri så liten sjablong fikk også plass.
Jeg har virkelig kost meg med dette lille prosjektet i dag...bare synd at det er over allerede.

Her er et lite "før" og "etter" bilde.... 


Jeg har brukt hurtigtørkende kvistlakk som er overmalbar på to timer. Fargen på trappestigen er Jotun Kalkgrå, og Jotun Eggehvit på sjablongen.  


Kvistlakk er bare helt fantastisk. 
Alle de store kvistene er helt borte. 

Jeg er kjempefornøyd.....
Og det var jo ekstra koselig at mannen min også 
syntes resultatet ble flott!

Mon tro hva jeg skal finne på....

7 kommentarer:

Marits Hverdagsgleder sa...

Dagens DIY-prosjekt ble kjempefint! Neste gang jeg er på Ikea skal jeg også ha meg en sånn krakk, veldig praktisk på kjøkkenet når man rager 160 cm over bakken. Og utrolig hva litt maling og en sjablong gjør med en enkel Ikea-stige :)
Setter igang en Give Away hos meg de nærmeste dagene. Følg med, følg med!

Anonym sa...

Den ble kjempe fin :-)God ide...
Hilsen Mette

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Så fin den ble!! Herlig farge, og nydelig tekst!
Det føles utrolig godt å male innimellom, balsam for sjelen for min del;))

KLEM

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Monica! Takk for kjempekoselig hilsen! Du har helt rett, det gir ro i sjelen å male, og skape noe nytt. Koselig er det. Ha en fin dag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Monica! Takk for kjempekoselig hilsen! Du har helt rett, det gir ro i sjelen å male, og skape noe nytt. Koselig er det. Ha en fin dag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk, Mette, det var koselig at du likte den! Nå er det bare å sette igang;)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Marit! Tusen takk, så koselig at du likte den! Akkurat passe DIY prosjekt til å bli fort unnagjort, og samtidig være koselig å hold epå med. Helt enig i at maling kan gjøre underverker, det blir jo et helt nytt møbel med en gang! Jeg tar en tur innom og sjekker ut GA din. pleier aldri å ha hellet med meg, men hvem vet! Ha en fin dag, og lykke til med din krakk!