onsdag 29. februar 2012

Ha det på badet...

God morgen alle sammen! 

Her er det en rolig morgen, alle guttene sov til kl 7, og nå sover babyen igjen. Så deilig et liv det må være! Tenkte jeg skulle vise dere det ene badet vårt i dag; men aller først vil jeg ønske de tre nye følgerne mine velkommen! Håper dere vil trives her hos meg!
 
Her på sørlandet har vi hatt reneste sommeren i går; hele 18 grader, stekende sol og nesten vindstille. Ungene var ute og lekte uten yttertøy og lue, og mannen min og jeg satt i solsteken på trappa og koste oss med appelsiner og kaffe. Herlig altså...tenk å ha slike dager i februar! I dag er det litt mer grått ute; men det er meldt flott vær og varmt og godt; så det blir nok noen timer ute idag også!

Men tilbake til badet....


Det var faktisk et rom som var ganske vanskelig å planlegge; for det skal jo dekke så mange behov! Badet i 1.etg er det som blir vist i dag; ellers har vi bad i 2.etg og kombinert bad/vaskerom i kjelleren. Jeg kommer sikkert til å vise det også en gang, men ikke idag;). 


For oss var det viktig med mye lys, og derfor valgte vi to vinduer på de to største badene; og det er utrolig deilig! 
Litt marmorering i flisene, og et rom fullt av naturlig lys.

 
Da vi bygde var det veldig mange som ville ha hvite bad. Det var  aldri aktuelt hos oss. Det har vi nemlig forsøkt da vi renoverte to bad der vi bodde før; ett i beigetoner, og ett i hvitt. Hvitt bad i kombinasjon med småtroll og hvor alt er synlig er ikke spesielt praktisk for en mamma som ikke elsker å vaske; og så trives vi ikke så godt i hvite rom heller. Det ble som regel til at vi brukte mest det i beige, for vi trivdes bedre der. Det var mer lunt. Dermed ble det slik her også, og vi har ikke angret på det. Litt farge er fint; og så kan vi heller ha hvite detaljer i tekstiler og pynt. Det gjør det jo også lettere å bytte ut ting og tang etter årstid og humør.
 
Badekaret er stort nok til at to voksne får plass samtidig, og har skrå rygg i begge ender.
 
På motsatt vegg av badekaret er det innredning med vask og glasskap fra DuoBad, og vegghengt toalett.
Badene ligger rett over/under hverandre, slik at vi kunne montere skittentøysjakt mellom alle tre. Det er utrolig greit når en har tre små, og når vaskemaskin og tørketrommel jobber overtid nesten hver dag. Deilig å slippe å gå ned på vaskerommet med alt som skal vaskes;). På badet/vaskerommet i kjelleren kommer sjakten ut i et skap; så ikke skittentøyet er synlig. Det er veldig greit siden det badet også er i bruk når guttene har besøk i kjellerstua, eller vi har gjester. 
 

Zink og gamle karaffler er fint sammen synes jeg. 

Ha en fin onsdag alle sammen!
 

20 kommentarer:

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

Nydelig ☺
Ønsker deg en finfin Onsdag
-Beate-

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Beate! Så koselig, ha en flott onsdag du også!

Kristin sa...

Så flott bad:) Supert med sånne innlegg om hva dere har tenkt på når dere bygger, og hva som fungerer godt. Vi skal også bygge etterhvert og jeg samler på de tipsene jeg kan:) Fin onsdag til deg!

Ingrid Louise sa...

Fantastisk fint bad!!
God dag til deg!!
klm ingrid l

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Kristin! Så spennende da! Lurer på hva slags hustype dere skal bygge? Husker godt da vi var i byggeprosessen og jeg leste alt jeg kom over av tips til hus og hjem. Koselig at du liker badet vårt; jeg har vært litt spent på å vise det; for mange har jo så utrolig høy standard på badene sine. Ha en fin onsdag du også! klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid Louise! Så gøy at du liker badet! Alltid like spennende å poste et innlegg, spesielt når det kommer til badet. Ha en fin dag du også, klem!

Line Elisabeth sa...

Nydelig bad med en varm fin farge!
Skal lage nytt bad her etterhvert, så jeg sluker alt av erfaring og tips fra andre;)

Ha en fin dag!
Klem Line E.

cissemosse sa...

Åh, jeg lengter til sørlandet når jeg hører om sånne temperaturer!!!! Vi reiser på hytta i påsken og blir det som i fjor får vi en skikkelig vår-boost da!! Nydelig bad, så fantastisk med den sjakten!! Ikke noe rom for det hos oss desverre, skulle gjerne hatt det! Takk for tipset ang. vannkoppene -skal be mannen min kjøpe spray på vei hjem. Hvitvasken vi har fungerer ikke noe særlig sier Emma. (Den har gått ut på dato også...)

cissemosse sa...

Åh, jeg lengter til sørlandet når jeg hører om sånne temperaturer!!!! Vi reiser på hytta i påsken og blir det som i fjor får vi en skikkelig vår-boost da!! Nydelig bad, så fantastisk med den sjakten!! Ikke noe rom for det hos oss desverre, skulle gjerne hatt det! Takk for tipset ang. vannkoppene -skal be mannen min kjøpe spray på vei hjem. Hvitvasken vi har fungerer ikke noe særlig sier Emma. (Den har gått ut på dato også...)

Vårt Hus sa...

Tusen takk for kjempe koselig kommentar hos meg. Det er alltid gøy når vi sørlendinger finner hverandre i blogglandia :) Jeg gleder meg til å følge deg videre :)
Klem Yvonne

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei cissemosse! Håper sprayen har vært like bra for dere som den var for våre små. God bedring! Takk for koselig hilsen, gøy at du liker badet vårt!Ha en fin kveld videre!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Yvonne! Så gøy at du vil følge med videre! jeg blir så glad for nye følgere; og det er spesielt artig med noen fra samme del av landet! Jeg gleder meg til å følge deg også; og har linket til deg på bloggen så det blir lett å se når du poster noe nytt;) Ha en fin kveld!Klem

I mitt hjerterom sa...

Hei!

Så koselig at du la igjen en hilsen til meg. Utrolig koselig blogg /hjem du har ♥

Legger eg til som følger jeg også :)

~Natalie~

Bjørkli Søndre sa...

Hei på deg!
Koselig stemning du har laget på badet ditt!
Vi skal etterhvert pusse opp badet, så fint med inspirasjon. Men soverom er neste prosjekt før våren setter inn her i trøndelag. Da er det kun uteprosjekt her på småbruket.

Kom nylig over bloggen din. Artig og se hvordan du har det. Her var det mye fint å se på. Liker fargene du bruker. Farger som jeg også liker å bruke.

Legger meg til som følger og titter snart innom igjen. :-)

Ønsker deg en riktig god helg!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Line Elisabeth! Så gøy at du liker badet vårt! Blir spennende å følge deg også fremover når dere går igang med badet! Ha en flott dag! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei og velkommen til deg; Bjørkli Søndre! Så gøy at du fant bloggen min; og tusen takk for at du vil følge med videre! Jeg kan love deg masse spennende fremover; og jeg håper du tar turen innom igjen snart! Nå må jeg ta en titt på bloggen din også; ha en flott dag! Klem

Bjørkli Søndre sa...

Nå har jeg lagt meg til som følger, hadde bare glemt å gjøre det. :-)

Koselig at du har vært innom meg. Hyggelig at du følger meg!

Ønsker deg en avslappende fredagskveld!

mirjamsdrøm sa...

Hei :)
Så fine blder av badet deres!
Liker spesielt godt de fine kurvene ved krakken, og karaflene :)
Ha en fin helg!
Klem

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Hejssan!
Trevligt att du tittade in hos mej :)
Vilket vackert bad du har.
Skall ta mej en titt här hos dej.
La mej som följare :)
Kram kram Erica

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Erica! Så koselig at du vil følge meg videre! Det blir jeg veldig glad for! Takk for koselig hilsen, og hpper du tar turen igjen snart. Ha en fin søndag! Klem