onsdag 22. februar 2012

DIY; fra servietter....til lys!

Jeg er kanskje ikke alene om å ha diverse servietter i skuffer og skap, og akkurat for få til å kunne bruke når en får gjester? Sånn er det ihvertfall her hos oss. Jeg kjøper de fleste serviettene mine hos Fargerike; som dere kanskje har skjønt er en av mine absolutte favorittbutikker. Og så fører de Lene Bjerre, som har så utrolig vakre design. Ihvertfall, jeg hadde noen servietter igjen fra Lene Bjerre, og de er jo altfor vakre til å bare ligge i et skap...

 
Så....jeg gikk likegodt igang og laget mine helt egne lys! Det var utrolig enkelt, og ble kjempefint! Jeg startet med å finne frem helt vanlige hvite Ikea kubbelys, og klippet til serviettene slik at de ble som jeg ville. Så la jeg servietten på lyset, og brukte strykejernet på svak varme oppå for å smelte fast servietten til lyset.


 Siden det er litt stearin som smelter, så er det lurt å bruke et kjøkkenhåndkle under lyset mens en holder på; så det ikke blir stearinrester på strykebrettet. Husk også å bruke kubbelys; da får dere best resultat.

Blomster og servietter fra Lene Bjerre, lys og lysestaker fra Ikea. Urne fra Kremmerhuset.

Jeg synes det ble kjempefint, og har allerede begynt å lete etter flere lys å gjøre det samme med! Ta en titt inne hos Janne; der finner dere masse flott inspirasjon til mange DIY prosjekter!

Ha en fin kveld alle sammen!

9 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Kjempefint!! Herlige gråfarger!!
Jeg har jo serviett"mani",så burde vel begynt å produsere!! ;-)
klm ingrid l

JuLiE sa...

Wow!!
De lysene var bare så utrolig fine!!!
Genial ide!
Det må jeg prøve ut!!
Liker stilen din veldig veldig godt!!
Bladde nedover og så det utrolig kule euro-pall boret ditt!! kjempe kult!!
Ta en titt innom min blogg da vel!
har blogget om en kommode i dag som jeg tror du vil like!

http://nydeligflott.blogspot.com/2012/02/se-pa-denne.html

Ha en fortreffelig aften!!
Julie

elinAnita (eddas) sa...

Ble kjempefine:)
ha en kos kveld

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid Louise! ja, prøv du også! Det var kjempegøy, og så ble det jo utrolig fint! Håper du legger ut bilder av dine prosjekter! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Julie! Så koselig at du har lagt deg til følger hos meg; det var kjekt! Klart jeg skal ta en titt inne hos deg også, ble nyskjerrig på den kommoden! Gøy at du likte lysene; artig at selv noe laget på impuls kan bli bra! Ha en fin kveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Elin Anita! Så koselig at du likte dem; og veldig kjekt at du fant veien inn hit til meg! Håper du tar turen igjen snart! Ha en fin kveld videre;)

liljeblomst sa...

Sier det igjen..så kreativ du er.Må ha meg en tur på fargerike snart igjen de har jo så mye fint.Bare litt lei de akkurat nå for vi diskutererparketten i stua som bare sprekker ..så kjedelig.la den i nov.får håpe de vil rette det opp igjen...uansett vil og prøve meg på noen lys tror jeg.
klem silje

Den Grønne Baljen sa...

Så utrolig flott det ble... en smart måte og bruke de serviettene på... har selv gjort det samme... Koselig med pyntet lys =))

ha en fin dag

kerstin

♥ Netta ♥ sa...

Så utrolig fint dette ble. Jeg trodde dette både var klinete og vanskelig å smelte servietter på lys så jeg har aldri prøvd det. Nå skjønner jeg at det må jeg prøve så da blir det en tur innom IKEA (eller Nille) for å kjøpe kubbelys med det første :-)

Ønsker deg en fin kveld!

Klem
Netta