fredag 3. februar 2012

Forandring fryder....

Stille og rolig dag i huset vårt i dag. Alle guttene våre er hjemme av forskjellige årsaker, og vi har vært i bhg og skolen og hentet sko og vinterdresser. En liten tur innom Margrethes Atelier ble det også tid til, og en Naomi lattekopp og to dora tallerker 
ble med hjem. 

Det er tydelig at flere har fått opp interessen for disse servicene, for nå var det utsolgt for ganske mye i Naomi og Dora. De skulle få mere inn, så da er det bare å vente....

Etterpå bar det hjem og lage pannekakelunsj....og gjøre litt rent. Det må jo til på en fredag. Litt ommøblering er jo også gøy. 


Puffen som før stod foran sofaen har nå fått plass under speilet. 


Litt nye orkidèer er også kommet på plass. Jeg prøver å finne de som blomsterer hyppig, jeg har ikke helt tålmodigheten til å vente i mange måneder på blomster. Jeg er ikke sikker på om disse har hyppig blomstring, men vakre er de...
Det er koselig med litt fargeklatter innimellom det hvite og grå. Jeg er veldig glad i hvite orkidèer, men av og til er det nydelig med litt farge. Da blir det fort de lilla/rosa som kommer hjem til oss. 

Lyset "Signature of Scandinavia" lukter "fresh cut orchids"

Har du en favoritt orkidè?

Nå er det fredag, og det er helg. Jeg gleder meg til rolige dager med ungene, og koselig besøk hos naboene våre imorgen! Håper været blir bra og ikke for kaldt, så det blir masse utelek i snøen! 

Ha en fin fredag alle sammen, deilig med helg...

9 kommentarer:

liljeblomst sa...

koselig blogg du har.jeg er så glad i de orkideene som har små blomster.ellers har jeg oppdaget at de dyre,som det ikke er tilbud på.med tre grener holder seg utrolig mye lengere.
klem silje

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Silje! Så koselig at du fant veien inn hit til meg! Håper du tar turen flere ganger. Jeg synes orkidèer er nydelige, men det er de mest sarte fargene jeg faller for. Takk for tipset mht type, det har jeg egentlig ikke tenkt over før. Jeg har en rosa type med tre greiner, og den bare står og står, så det er nok mye i det ja. Skal huske på det neste gang jeg skal på handletur! Ha en fin kveld! Klem

evalevabo sa...

Vacker blogg. Fina bilder.
Kram Eva

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Eva! Takk for koselig hilsen! Kjempeartig at du likte bildene mine; det er jo alltid like spennende når en bligger. Ha en fin helg! Klem

"En Vintage Drøm" sa...

Så flott at du la igjen en hilsen hos meg.. her var det herlige bilder å finne :) Likte krakken din veldig, og den fargen skal jeg skrive ned, hørtes og ser flott ut. Ble nysgjerrig på sjablongen du brukte, hvilken er det? ha en flott dag i vinterland klem fra meg :)

"En Vintage Drøm" sa...

Så fint at du la igjen en hilsen hos meg, her var det masse flotte bilder å finne! Likte godt krakken du malte, og fargen må jeg skrive ned koden på. Ble nysgjerrig på sjablongen du brukte, hvilken er det?
håper du får en fin dag i vinterland! klem fra meg :)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Takk for koselig hilsen! Den sjablongen fant jeg på kulør, en malerforretning her i byen som også har en del fra panduro. Den er i ett stykke, som jeg bare fester med teip på sidene og maler med børste på. Sjablongen bare vasker jeg etterpå i vanlig såpevann. Ha en fin dag, og takk for at du la deg til følger! Klem

Johannas liv i Norge sa...

Så fräscht med en färgstark orkidé. Må till plantasjen någon dag snart och köpa litt nytt när all julblomster ikke har ersatts med något nytt. Må bara säga att bloggen här är underbar, lägger till den bland mina bloggfavoriter! :-)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Johanna! Så utrolig koselig, jeg blir helt rørt jeg altså, over at du legger bloggen min til blandt dine favoritter! Håper du tar turen innom igjen, og takk for koselig hilsen! Klem