søndag 19. februar 2012

Europall bordet med plastglassplate

God morgen alle sammen! 

Her er det foreløpig en stille og rolig søndagsmorgen. Babyen sover; og de store guttene har spist frokost og ser på barne-tv. Idag skal vi ha bursdagsfest for eldstemannn. Det er ikke den store dagen i dag, men det skal feires med 14 viltre gutter. Vi gleder oss, men jeg er veldig glad for at det ikke skal være hjemme hos oss. Om litt skal jeg i gang og lage sjokoladekakemuffins med dinosaurpynt som vi skal ha med. Håper det blir en koselig dag! Guttene må ut og leke litt etterpå også. I dag er det nemlig sol og blå himmel! I går regnet det store deler av dagen, og det er ikke det samme å grave snøhuler i regnsdresser..

Men over til det jeg egentlig skulle skrive litt om; eller rettere sagt vise. For jeg har endelig fått somlet meg til å ta bilde av europallbordet med bordplaten i plastikkglass. Jeg synes det faktisk ble enda finere med den platen på, det ble liksom litt mer bord? Det var ikke så lett å få tatt et godt bilde av bordet og platen, for lyset reflekterer veldig i den. Bordplaten er like klar og blank som en glassplate. Den ble kjøpt på Biltema, og har målene 1200 x 800 mm, med tykkelse på 4 mm. Utrolig greit at den kom ferdig i samme mål som selve europallen! Jeg synes den er like fin som en glassplate, og tryggere å ha på et gutterom! Om det blir riper i den så er det bare å bytte den ut; eller snu den, så det går bra!



Bordet har blitt tatt i bruk allerede, og storebror synes det er veldig gøy at det kan kjøre frem og tilbake på hjulene så han kan flytte det dit han vil. Det er jo veldig artig at han liker bordet og faktisk bruker det; for selv om det var veldig gøy å lage det; så tok det jo noen timer fra første vask til bordplaten ble lagt på. Hvis dere har lyst til å se hvordan jeg laget det, så kan dere klikke dere inn på "prosjekt makeover- fra europall til bord", eller se her.

Lillebror skal også få et nytt bord når vi skal male rommet hans, men det kan hende vi går for en annen løsning der så ikke rommene blir helt like. Mon tro hva jeg kan bruke da...?

Ha synes dere? 

Ha en fortsatt fin søndag!

3 kommentarer:

Soskenmamma sa...

Hei og tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min:)

Imonert over pallebordet ditt. Det ble jo utrolig fint da - nesten ikke til å tro at det er laget av to gamle stygge paller.

Ønsker deg en fin søndag.
Nå skal jeg titte litt mer på siden din.

Mvh Søskenmamma

Ingrid Louise sa...

Det ble kjempestilig!!
Fortsatt god søndag til deg!!
klm ingrid l

Grønsdal Gård sa...

Råflott!!!