lørdag 25. februar 2012

Bursdagsfeiring...

God morgen alle sammen!

I dag er det bursdagsfeiring her hjemme hos oss, og vi venter masse koselig besøk! Siden babyen fant ut at det var et glimrende tidspunkt å våkne i 6 tiden; så fikk jeg jo god tid tilå sette igagng med dagens matprosjekter!

En vakker mugge kan brukes til mye; denne fikk jeg til bursdagen av min svigerinne

Så i dag var det opp kl 06.15, og nå står det to brett med nystekt foccacia på benken, sammen med nystekte sjokoladekakemuffins, brownies og ostekake! Dere kan tro det lukter godt her akkurat nå!

Dagens meny er hjemmelaget kyllinggryte med sprøstekt bacon i fløte og urtesaus, med salat, ris, og nystekt foccacia. 

Ikke så store innlegget herfra i dag, men jeg har to spente gutter som gleder seg til å vise både rom og pallebord til hele slekten ( og jeg må jo innrømme at jeg gleder meg selv også..)

To buketter med roser fra Oasen Hageland ble med hjem i går...elsker karamellbuketter!

Men følg med; det kommer innlegg om badet i dagene som kommer, og siste handletur på Fargerike som resulterte i noe myyyykt..., vakkert og deilig....

Service i Winterling Prestige, tangen glass, og Greengate servietter.

Et nytt DIY prosjekt skal også stables på bena i uka som kommer; og jeg kan fortelle såpass at det inkluderer hammer, spiker, sag, maling...og hører til badet...

Så følg med.....

10 kommentarer:

Hanne sa...

Oj...ikke at du er effektiv da! oppe så tidlig, og endatil i stand til å gjøre noe. Jeg er dypt i kaffen i et par timer til da jeg altså...hehe.. Nydelig dekket bord, og for(!)en ostekake! Elsker DIY prosjektene dine; så jeg skal følge med fremover ja! Gratulerer til bursdagsbarnet, og ha en flott dag! Klem

Anonym sa...

SÅ utrolig nydelig den kaken så ut! Og skal si du får det unna så tidlig på morran! Gleder meg til å se hva du skal lage, og til hva du har plukket med deg fra Fargerike! Må innrømme at jeg har kopiert deg der litt jeg altså; og handleturene har blitt ofte og mange på Fargerike siden du begynte å blogge...Håper det er greit? Ha en fin dag, og kos deg!

Anonym sa...

ååå alle hjerter gleder seg...har lenge ventet på å se badet jeg altså, og gjett om jeg skal følge med! Og DIY til badet...mon tro hva du har tenkt på der? Dette blir spennende! Og du...oppskrift ja-takk!;)

mirjamsdrøm sa...

Aldri så galt at det ikke er godt for noe når ungene våkner tidlig ;)
Så utrolig fint bord du har dekket!
Menyen hørtes kjempegod ut! Heldige gjestene deres :)
Håper dere får en superfin dag!
Gleder meg til å se hva det nå er du skal til med ;)
Klem

Kristin sa...

Så nydelig kake:) Høres ut som du har fått gjort mye på morgenkvisten! Håper dere får en fin bursdagsfeiring:) Fin helg til deg!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Hanne! Tusen takk for koselig hilsen! SÅ gøy at du liker prosjektene mine; og følger med! Slike ting liker jeg vettdu;) Takk for gratulasjoner; det var en flott dag! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei "Anonym";) Takk, det var gøy å høre! Så gøy at du liker det jeg også faller for; og Fargerike ahr utrolig mye vakkert. Nesten vanskelig å velge! Ha en fin dag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei "anonym"! Hehe...så du venter på badet;)? Joda, det kommer! Ha en fin dag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Hehe..nei du kan så si;) Koselig at du likte bordet; og middagen ble både god og vellykket; det var jo kjekt! Vi hadde en fin dag, og guttene koste seg veldig! Ha en fin søndag! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Kristin! Takk for koselig hilsen! Jo, kaken ble god og bl ehelt spist opp;så det var jo veldig gøy da! Vi hade en fin dag, og koste oss veldig! God søndag til deg!