mandag 23. januar 2012

Wood You? I would!


 Det å ta med seg deler av naturen inn i huset er veldig fint synes jeg, og det skal ofte ikke så mye til for å gi en koselig stemning. 

Jeg er veldig glad i vrihassel, og tok med meg en del greiner fra det gamle huset vårt da vi flyttet for noen år siden. Trollhassel kan jo brukes til så mange ting! Jeg har noen smale greiner jeg bruker i vaser, i buketter, oppsatser, eller henger greinene i taket med pynt på. Så da jeg leste månedens dille inne på NiB, fikk jeg lyst til å vise hvordan vi har gjort det her hjemme, med "naturen i stua".


Vi har trollhassel på badet også, med litt pynt i grått og zink. 
Jeg synes det har blitt koselig med trollhassel og kongler inne.

Stearinlys kan en heller ikke få nok av på vinteren synes jeg, og sammen med detaljer i sølv og stål, og kurv, blir det koselig. Jeg har ennå ikke ryddet vekk de store julekulene jeg fant på salg etter jul. De er så fine, og får lov til å stå fremme litt til. Ekstra stearinlys og telys lett tilgjengelig er alltid greit, og da blir det enklere å bruke det også. 
 


Blomster i sarte farger som hvitt og rosa er nok favorittene her hjemme. Fargene går jo til alt, og jeg synes at kontrastene i andre ting rundt kommer mye bedre frem mot det hvite i blomstene. Det er jo ikke så mye å velge i ennå, men jeg gleder meg til vi kommer litt mer ut mot våren, og en kan boltre seg i flotte blomster både ute og inne.



 

Denne store konglen ble med på flyttelasset fra USA, og den har jeg malt i litt gyllen farge på undersiden. Sammen med kremmerhus i off white og brunt, så blir det litt ekstra pynt i blomsterpottene. Jeg bruker det jeg har, og flytter rundt på det fra et sted til et annet. Da blir det jo på en måte helt nytt, fordi det brukes på en annen måte. 


Hvem har vel ikke vært på loftet hos bestemor, eller i lett i en kjeller, eller bod, og funnet bortgjemte ting og tang som for andre ikke er verdt noe, men som for den som leter; er selve skatten? Slike ting er ekstra gøy, og gjør det spesielt artig å bruke det i innredningen. Slik er det for meg med denne amerikakofferten. 

Den ble kjøpt på auksjon for beskjedne 300,- kr da jeg gikk på gymnaset. Jeg hadde neppe fått den for det i dag; komplett og hel som den er. Men nettopp derfor er det ekstra gøy. Speilet hang oppe i gangen, og jeg var liksom ikke helt fornøyd med det der. Så jeg flyttet ned hit til kofferten, og jeg synes det ble flott måten tingene på bordet blir reflektert i speilet. 


 
Kongler er også veldig koselig å pynte med i denne tida på året, og jeg har et helt stettfat fullt av dem i gangen. 

Også er det gøy for ungene å lete etter kongler ute, og se dem gå fra lange og smale til å "springe ut" når de har tørket dagen etter. Kongler er utrolig fine egentlig...


Ellers har vi kanskje to syke barn her i dag, eldstemann er litt blek, og klager over litt vondt i magen. Så det blir en rolig dag med alle guttene våre hjemme. I går monterte mannen min kjelkene som ungene fikk til jul. Jeg gleder meg til å se dem leke med ute når de blir i form! Lille baby har heller ikke fått boltre seg skikkelig i snø ennå, så det skal bli ekstra gøy å se. 


Ha en flott dag alle sammen! Nå kaller sofaen og kaffekoppen. Babyen og mellomste storebror sover, og største storebror ligger rett ut på sofaen under et varmt teppe. 


Jeg blir kjempeglad hvis dere legger igjen en liten kommentar, 
det er så gøy å høre fra dere som tar turen innom bloggen min. Dagens lille høydepunkt!

12 kommentarer:

Heidi sa...

heisann!

Jeg fikk tips om bloggen av din svigerinne, og måtte inn å se...

Jeg er imponert, både over bloggen din, og over hvor pent dere har det :-)Jeg kjenner det kribler i kroppen etter å pusse opp selv!


hilsen Heidi

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så flotte bilder.. Trollhassel er så fint.
God bedring til de små'

Ha en fin mandag
klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Heidi! Så utrolig koselig at du fant veien inn hit til meg! Nå ble jeg jo litt nyskjerrig på hvilken svigerinne du mener, jeg er jo så heldig at jeg har hele fire stykker! Jeg setter stor pris på tilbakemeldinger; jeg er jo fortsatt litt ny i blogglandia; jeg begynte i august i fjor. Tusen takk for koselig hilsen, og veldig artig at du liker bloggen og hjemmet vårt! Ha en flott dag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

God formiddag; Eva Elisabeht! Takk for koselig hilsen, jeg håper også det går fremover med småtrollene våre snart. Koselig at du likte bildene! Like spennende å poste innlegg hver gang, det er så gøy å ta bilder, og øvelse gjør mester! Klem

Madicken sa...

Hej!

Vad underbart fin blogg du har! Hit kommer jag gärna många gånger! Tack för ditt inlägg på min blogg!

Ha en skön kväll!

Kram Victoria

Alt for kropp og sjel sa...

Så koselige bilder :)
Klem fra Linda

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Victoria! Takk for kjempekoselig hilsen! Gleder meg til du kommer innom neste gang, og til å følge med i bloggen din. Ha en fin kveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Linda! Koselig at du likte bildene! Ha en flott kveld videre! Klem

Grønsdal Gård sa...

Sukk..du er så flink til å få fram så mange fine detaljer! Trollhassel er en av mine klare favoritter. Selvfølgelig klarte jeg å drepe den vi hadde i hagen, men noen greiner ble det heldigvis. Synd de er SVINDYRE å kjøpe!!

Heidi sa...

yngste søster av din mann :-)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Ja, jeg lurte på om det kunne være deg, Heidi! Koselig at du tok turen innom igjen ikveld, håper du har det bra. Er noen år siden sist vi møttes nå, skal si tida flyr. Takk for koselig hilsen;) Ha en fin kveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei GG;) Ja, de greinene er kjempedyre, så det var ikke uten grunn noen ble med hjem på flyttelasset. Har ennå litt å gå på der, og det er jo greit, for de tynneste knekker jo ganske fort. Tusen takk for kjempekoselig kommentar om bildene mine! Jeg er jo litt ny på dette her med å blogge ennå, så det er utrolig koselig og ikke minst gøy når jeg får så fine hilsner. Tusen takk! Ha en fin kveld!