mandag 2. januar 2012

Ut med det gamle, og inn med det nye, eller...?

Ut med jula, og inn med det nye. Det frister jo alltid å kjøpe noe på januarsalget, det er jo sååå billig.... Men faktisk er det like artig å bruke det en allerede har på en annen måte! 

Lysten til å ommøblere og endre litt kommer alltid når julen er ryddet bort. Det blir "luftig" i stua igjen, og lysten til forandring melder seg. 

Trollhasselgrenene er fra vårt gamle hus. De hvite blomstene og julekulene får være fremme litt til.

I dag flyttet jeg amerikakofferten fra sofaen, og bort til veggen mot kjøkkenet; der den nye Lene Bjerre lykten henger. Litt pynteting fra her og der; og vips- så ble det en ny kosekrok! 
Ganske koselig synes jeg, og det ble mer enn bare en "vegg".  

Litt mer pynt er kommet på; et zinkhjerte på kransen, og kremmerhus med nøtter på kurven.

Lysestakene fra Ikea står fint mot LB lykten, og zink er fint mot den grå veggfargen. Merker jeg blir mer og mer glad i kombinasjonen grått og sølv, med elementer i hvitt og natur.


Glasskuler og kalender fra Bohus, hjortehode fra Sparkjøp, og kongle i sement fra Plantasjen.

Jeg er veldig fornøyd, og gleder meg til å vise det til mannen min når han kommer hjem fra jobb. 
Hva synes dere?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempe lekkert synes jeg at det var !- Deilig å rydde julen - det følels så rent !

Marit =)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Marit! Ja, ikke sant? Det er som å få et nytt rom når alt er rent og luftig igjen. Herlig er det, og egentlig er det jo bare fint at på samme måte som en er klar for julen; så er en klar for å rydde den bort også. Veldig gøy at du likte bordet mitt, takk for koselig hilsen!

Anonym sa...

Så fint et hjem dere har!
Jeg oppdaget bloggen din i dag, og jeg har vært her noen timer..
Jeg syns også det er utrolig koselig å bruke noe av det jeg har, bare flytte litt på det og kanskje male litt.
Dersom alt skal være nytt, blir jo huset som en møbelkatalog,-og ikke et hjem... :)

mirjamsdrøm sa...

Deilig følelse å bruke det man har til å skape noe "nytt" :)
Dette ble jo flott!
Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei "anonym"! Så koselig at du fant veien inn hit til meg, håper du tar turen flere ganger. Jeg er helt enig med deg mht det å bare kjøpe nytt. Såklart er det gøy av og til, men jeg kjøper gjerne små ting og kombinerer med det jeg har, eller maler, eller bytter ut tekstiler. Koselig det også! Takk for koselig hilsen, og ha en fin dag videre!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Tusen takk, det var koselig å høre, og ja- det gir en ekstra god følelse når det kan skapes noe nytt så enkelt;). Klem

Anonym sa...

Utrolig lekker blogg og hjem!
Jeg liker kombinasjonen i hjemmet ditt med litt nytt og litt shabby, så stilig. Blir et herlig og personlig hjem å bo i.

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk, så utrolig koselig å åpne bloggen og finne denne hilsenen fra deg! Håper du tar turen igjen!

Trine sa...

Det ble kjempelekkert! Regner med mannen syntes det samme;-)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Trine! Takk for koselig hilsen! Ja, han ble faktisk veldig fornøyd, og det var artig! Jeg var ikke helt komfortabel med der den stor før, og dette ble bedre synes jeg! Ha en fin dag!