søndag 22. januar 2012

Tja...ble det vinter nå eller?

Ikke lett å vite her på sørlandet, hvor det kan være hvitt en dag, og slaps eller regn den neste. Eller samme kveld, hvis vi er riktig "heldige". I går begynte det å snø, og jeg var faktisk glad jeg var på jobb da veiene ble dekket med slaps og snø, og bilene gled sidelengs på E18. 

Men da jeg dro hjem fra jobb, skinte sola fra klar himmel, og en fikk litt følelse av at vinteren er jo nydelig, når den bare viser seg frem fra sin fineste side. 
Så...blogger som jeg er; ut med kamera og ta bilder. 

Ellers sitter jeg ganske på nåler i dag, fikk vridd ryggen på jobb i går, og selv med Voltaren og Paracet kjennes det ganske så godt, og det å løfte babyen er ikke aktuelt. Håper det blir bedre snart, for jeg skal på jobb i ettermiddag. 

Men inntil da, skal jeg sitte og slappe av, rett i ryggen og med Jeanne D`Arc bladet mitt og GreenGate katalogene.....og en deilig kopp moccha. Det blir en rolig dag i dag tror jeg. Babyen og mannen min sover, mellomste gutten vår er syk, og eldste ser på film. 

Skulle ønske vi fikk flere slike fine vinterdager; hvor snøen knirker under skoene, himmelen er knallblå, og snøen ute er hvit og fin. Savner å lage snømenn med ungene, grille marshmellows på bål, kakao med krem når frostrøyken står ut i lufta. Røde og varme barnekinn, og faktisk savner jeg vinterdresser og sko som drar snø inn i hele gangen. Da har ungene hatt det ekstra gøy ute, og og kost seg i snøen! Merkelig hva en savner når en ikke har det... Jeg har ikke noe behov for sydenreiser og svømmebasseng, men jeg skulle gjerne hatt flere dager med fint vær, så vi kunne gjort noe gøy med ungene. Men, det kommer nok. Akkurat nå, er jeg veldig glad for at jeg ikke gikk i gang med malingsprosjektet av neste soverom i forrige uke, for med denne ryggen blir det nok en liten pause fremover. Men, nå er det sofaen som kaller, og så skal jeg på jobb med alle mine koselige kolleger. 

Ha en fin dag alle sammen, her snør det!

7 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Hei Gry!
Huff så kjedelig med vond rygg!!
Deilig med vinterstemning nå ja.
Vi har vært ute å akt og lekt idag, flotte forhold!
Ellers er det en rolig dag, blir nok litt filmtitting på barna,- og litt blogging og kos på mor.
Ha en fin dag, og god bedring!
Klem

Alt for kropp og sjel sa...

Huffda. Håper ryggen din blir fort bra :)
Jeg er ikke noen tilhenger av vinter, men når det nå ligger 40cm snø ute og solen skinner så er det jo fint. Til og med jeg må innrømme det :)
God bedring.
Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! tusen takk for koselig hilsen. Ja, jeg håper det vil bli bedre. Litt smertestillende og ro og fred, så blir det nok bra. Her bøtter det nedpå med snø. så ungene har riktig fått lekt og kost seg idag! Ha en fin dag videre! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Ja, det er ikke det greieste med vond rygg nei. Ettermiddagen ble ikke helt som planlagt, jeg endte opp på legevakten, og ble sykemeldt en uke med smertestillende. Så får vi se hva det blir til. Godt at dere koser dere, nyt vinteren! Klem!

mirjamsdrøm sa...

Oi oi oi, da må du bruke uken din godt til å bli frisk!!
Jeg har fri på onsdag, riktignok med Sander...men hadde vært kos å ses snart i alle fall!
Hils mannen, og ha en fin kveld videre!
Klem

Grønsdal Gård sa...

Dobbeldører <3

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei GG...ja, ingen over og ingen ved siden. Det bare måtte bli dobble dører da vi bygde huset vårt. Det er en spesiell historie bak den døren, hvis du ser under " I et hvitt hus", får du vite litt mer...;)