lørdag 7. januar 2012

Selv om...

....julen er et aldri så overstått kapittel, så må det jo være lov til å pynte litt likevel? Samtidig som det er herlig med luft og lys i alle rom, så er det jo litt tomt også, nå som all julepynten har tatt veien i kasser og skap, og julen definitivt er over for denne gang.

Stettfatene med julekuler ble veldig tomme da pynten ble pakkert bort, men de måtte jo kunne brukes til noe? 

Julepynten i zink som jeg fant på Fargerike er jo egentlig ikke så veldig jul? Ikke mer enn at jeg kan ha dem fremme litt til i vinter. Sammen med de store pinewood konglene mamma hadde med fra USA, så ble det et ganske koselig bord i gangen..

Stjerner og kremmerhus i zink fra Fargerike

Guttene mine og jeg har kost oss de siste dagene med å finne kongler på veien hjem fra skolen, og i skogen bak huset vårt. Det er så artig å se reaksjonen deres når konglene tørker iløpet av natten, og spretter ut til neste morgen.  Litt nøtter som ikke ble spist til jul, og litt hyssing fra noen av julegavene; så ble det ganske fint...

Bokstaver fra Fevik Blomster, stettfatet var en julegave i 2010

Av og til er det ikke så mye som skal til; bare litt fantasi, 
og det en har fra før.

Hva synes dere? Ha en fin kveld alle sammen!



"  I gamle dager sa man:  " jeg elsker deg " til folk. 
Nå behøver man heldigvis ikke anstrenge seg så forferdelig lengere. 
Jeg tror det holder å si: "  kom her"! "
Fra barnemunn...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempekoselig! Så flotte kongler da...har knapt sett så store! Flott stettfat, forresten! Klem!

Hanne sa...

Stilig og stemningsfullt. Jeg har fulgt bloggen din en stund, og ser at du blir stadig bedre til å ta bilder, det er gøy! Kanskje du synes det selv også? Jeg likte veldig godt sammensetningen mellom grått og brunt, vakkert mot det hvite. Ha en fin kveld, gleder meg til veien videre.

Drømmehuset mitt sa...

Hei

Kjempe fin vinter dekorasjon synes jeg:)
Den støvsugeren du spurte om inne hos meg koster 3900,- jeg kjøpte på salg til 3500,- Jeg vet jo ikke noe om levetiden på den siden vi bare har hatt denne noen uker, men jeg er superfornøyd, og lydnivået er ikke så aller verst på den heller. Men den er en støvsuger så den bråker jo.

Følger den koselige bloggen din videre jeg:)

Klem Janne

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei anonym! Takk fro en koselig hilsen, alltid like gøy at noen tar seg tid til å legge igjen et lite spor. Velkommen igjen!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Hanne! Jeg er så glad for at du har fulgt med bloggen, og jeg har lagt merke til hilsnene dine, det er veldig koselig! Så gøy at du synes jeg er blitt bedre til å ta bilder! Jeg merker forskjell selv også når jeg ser på de første innleggene mine; mot de bildene jeg tar nå. det er artig! Ha en fin dag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Janne! Tusen takk, det var koselig at du likte dekorasjonen min! Tusen takk for at du tok deg tid til å svare på spørsmålet mitt. Jeg har veldig lyst på en slik støvsuger, det må jo være deilig å ha alt gjort til du kommer hjem! Kjempekoselig at du vil følge med videre, slike ting gjør meg veldig glad! Ha en flott dag! Klem!

Man tager hva man haver sa...

Ja det er om å gjøre å ha litt fantasi, fatet ble jo kjempefint. Takk for tipset om veggklokken, den du har kjøpt var jo kjempefin. Har fått et tips om at de har noe lignende jeg kunne tenke meg på Bohus også, så nå har jeg to alternativer. :) Fin blogg du har, legger meg likså godt til som følger jeg når jeg først er her.

PS fikk du med deg at jeg har give away?