tirsdag 17. januar 2012

Prosjekt makeover; gutterom del 4:Ferdig!!!

Jepp, da er vi ferdige!! Hurra!

Vel..nesten ihvertfall. Jeg mangler å få på plass europall bordet, og en ny taklampe. Lynet McQueen er liksom ikke helt tingen lengre. Men så og si alt er på plass. En hektisk dag på Ikea endte med litt mangler, så jeg måtte bort en tur til. Og det var faktisk veldig bra, for da fant jeg jo en masse ting som jeg hadde oversett da vi var der første gangen. Og for noen ting...

Så nå håper jeg dere er klare for et bilderas, for jeg er faktisk ganske så stolt over hvordan det hele ble! Nå har jeg dessverre ikke før-bilder, men tenk dere en seng i hvitt og brunt med måner og stjerner på, stjerner på vegg, og sjøhestlampe på den andre veggen. Risørblå vegger, og blå lekekasser, og ja...rett og slett et gutterom for en litt mindre storebror.

Og så ser dere her....
 


Tre av veggene er malt i "Fabrikk", og vindusveggen er fondvegg i fargen "Kalkgrå".  For de som har lest litt på bloggen min; så husker de kanskje at det også er fargen i stua.
En hvit Expedit hylle fikk " Capita" ben på, og puter i grått med antiskli. Så er det både sittebenk; og bokhylle. 




God plass til bøker under, og til andre ting oppå. 
En stor "Pugg" klokke i stål med lette tall å lese er kjekt for en 2.klassing som holder på å lære klokken. 


Over Expedit hyllen henger det en " Spontan" magnettavle i sølvgrått. Den er egentlig beregnet til kjøkken, men fungerer fint til alle tegninger og postkort, og til Bakugansamligen, ifølge storebror.


Bak døren er det blitt en liten kose/lesekrok, med beyblade sakkosekk, og stållampe. Til venstre kan dere skimte veggen på klesskapet. Det er ett dobbelt, og ett enkelt Pax skap i hvitt, med dørhåndtak i sort jern. Disse kan det hende jeg bytter ut med metall/stål, men jeg får tenke litt på det. Kosekroken mangler litt på bordet; men storebrors Star Wars masker og lyssverd er flyttet bort for fotograferingen. Darth Vadar blir liksom ikke helt fotogen, og hadde det vært opp til meg; så hadde nok beyblade saccosekken blitt byttet ut med en lekker Fatboy i sort, men det skjer nok neppe med det første....eller....?


Rammene i stål er fra Ikea, 
og jeg har satt postkort inni med tall i forskjellige farger.


Sengen er en Hemnes dagseng, som er sofa, seng og oppbevaring i ett. Rene Kinderegget! Et flott møbel, men det var jammen ikke lett å montere! Sengeteppet er fra Princess og er tosidig, og putene fra hhv. Princess, KiD og Ikea.


Den "gamle" expedithyllen vi hadde fra før, fikk nye "Drøna" esker i sort, og den ble ganske fin den også. Disse eskene skal jeg ha sjablonger på, bare jeg finner noen jeg synes passer inn.
Ny kurv til oppbevaring på toppen. 


Storebror ville ha en pedalbøtte til papir på rommet sitt, og da jeg fant "Knodd"på Ikea var jeg ganske så blid! Fant den i baderomsavdelingen. Likte den så godt at mellomsten får en også når jeg går igang med hans rom iløpet av uka. 


Skrivepultområdet er jeg absolutt mest fornøyd med. Skrivebordet er stort; 150x75 cm, og jeg måtte bare prøve med vår pc for å se om det er stort nok. Vi valgte bevisst sort benkeplate med skrivebeskytter, fordi et hvitt skrivebord på et gutterom hadde neppe blitt hvitt særlig lenge. Inntil han får pc og sitter her mer; så fungerer tripp trapp stolen utmerket. På hyllen står det to "Byholma" kurver.
Kjempefornøyd med dette bordet!
 

Bena på skrivebordet kan en velge selv. Vi valgte U formet i blank stål. Det gir god stabilitet til et såpass stort bord. 


Liftgardinen er i demin, kjøpt på Princess. Jeg liker veldig godt den kontrasten den gir mot fargen på veggene.Til høyre er klesskapet Pax, fra Ikea. Det står som en "romdeler" mellom kosekroken, og skrivebordskroken.


Skrivebordet uten pc, og stor plass til å boltre seg på.

  
Men toppen av lykke var da jeg fant dette arkivskapet "Helmer" i stål på Ikea. Utrolig stilig, og passer rett inn i rommet til poden. Det stod i en hylle på veggen, og jeg hadde gått rett forbi det flere ganger. Det er bare såååååååå fiiiiiiint, og jeg er superfornøyd! Heldigvis er både storebror og pappa det også, siden dette var noe jeg fant frem til "all by myself"...


Lampe i stål hører til.., og "Forså"  gir godt lys, og er lekker å se på.


 Og noe til oppbevaring av penner og slike ting, som ikke tar plass på selve skrivebordet. Alltid greit å ha. Egentlig er dette oppbevaring til oppvaskoster o.l. på kjøkkenet, men det kan jo helt fint brukes til andre ting også! Det er jo bare å bruke fantasien... Her har vi brukt "Fintorp" stang, kroker, og bestikkstativ.


Bildet har jeg laget selv på nettet, og satt i ramme fra Ikea. 
Tenkte det er kjekt for han å se på, og huske alt det fine han er. 



Alt i alt er vi veldig fornøyde med gutterommet, og synes det er blitt et stilig rom for en stor liten gutt i 2.klasse. Et vokserom, som kan følge han fremover. Heldigvis er storebror og resten familien også fornøyde med resultatet. 

Gleder meg til å høre hva dere synes om rommet!!

10 kommentarer:

Anitas Interiør verden sa...

Dette ble jo kjempe fint,likte godt pulten. Her vil jeg tro han vil storkose seg og tilbringe mange timer.
Flinke har dere vært.

klem Anita

Mette`s hus og hjem sa...

Ble et utrolig tøfft gutterom :)
Så stilig det arkivskapet å det bilde du har laget var kjempefint, regner med han trives godt her ja :))

Fortsatt fin dag til deg
Klem Mette :))

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anita! Så koselig at du likte barnerommet. ENeste som mangler er europall bordet, men har ikke fått tak i noen pall ennå. Men det kommer! Ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mette! Kjempekoselig at du likte det! Det har jo gått med en del timer med dette her, så det er jo gøy å høre at andre også liker det en har gjort, og løsningene en har funnet frem til! Klem!

Hanne sa...

Hei! Så utrolig stilig barnerom! Og det akrivskapet da...lekkert! Flotte løsninger, og fine farger på veggene. Her kommer han til å trives utrolig bra! Ha en velfortjent kveld i fred og ro;) Klem!

mirjamsdrøm sa...

Ååå dette ble fint!!
Tenker nok han er fornøyd ja:)
Her er det go plass til både leksearbeid, legobygging og kameratbesøk;)
Herlig!
Ha en fin dag!
Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Hanne! Takk for koselig hilsen! ja, jeg kan love at det ble fred og ro i går kveld, ikke mye annet enn slumring på sofaen;)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Ja, storebror er superfornøyd, for for første gang på lenge vil han heller være der enn nede i stua med oss. Både storebror og mellomsten koser seg veldig der, og de har sovet sammen i hemnes sengen siden rommet stod ferdig. Koselig! Så din kjære i dag, labbetur ved skolen;) Ha en fin kveld!

Alt for kropp og sjel sa...

Så koselig at du ønsket meg velkommen :))) gleder meg til å følge deg videre.
Klem fra Linda

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Linda! Skulle bare mangle, det er ekstra koselig å få en ny følger, og det setter jeg veldig stor pris på! Klem