onsdag 11. januar 2012

Prosjekt makeover; gutterom del 2

Ja, da er vi igang! 

Fargevalget er tatt, og kjøpt inn, og det ble ingen av fargene jeg tenkte på igår ( jfr. del 1). det er noe helt annet å se fargene i RL, enn på et lite fargekart på en pc. Men tilbake til dagens etappe: dere som kjenner meg vet jo at jeg ikke akkurat er den som har roen til å vente når jeg først har bestemt meg. Så jeg var første kunde på Fargerike i dag, og stod klar med malingkart og et stort smil idet døren gikk opp. Like ivrig som en liten jente stod jeg der, og sjelden har det vel vært gøyere å lufte visakortet!

Fargevalget ble altså "Kalkgrå" til fondvegg, 
og "Fabrikk" til de andre veggene. 

En liten tur innom Princess og KiD ble det også, og dette flotte sengeteppet til storebrors nye rom ble med hjem. Tykt og foret, og med forskjellig farge på for;- og bakside. 
Veldig greit, det er jo som to tepper i ett, og til en pris en bare kan glemme å sy selv. For såpass mange quiltetepper har jeg sydd, 
at det; det vet jeg.
Så..slike ting liker vi!

Dessuten passer sengeteppet veldig fint til veggfargen. Bare se her. Dette er sengeteppet mot den kalkgrå fargen vi har i stua...


Og siden dette er fargen jeg har valgt ut som fondvegg, 
så er jo det lovende.
  
Sengeteppet passer også flott til putene jeg fant på KiD! 
Det er utrolig artig å mikse stoffer, mønstre og farger, og se alt ende opp i en helhet i rommet. 
Storebror får to av hver av disse putene; Union Jack og Carpe Diem.

Etter denne lille handleturen bar det hjem, og rett i malingen. 
To vegger ble malt i dag, og det er utrolig hvordan en farge kan se annerledes ut alt ettersom hvilken farge den er inntil, 
eller hvordan lyset spiller på den.


 


Se her, for eksempel. 

Dette er enden av kneveggen, mot vindusveggen som ikke er malt ennå ( det er denne som skal bli fondvegg). Jeg har malt med "Fabrikk" til venstre, og veggen til høyre har den gamle fargen "Risør". 

Veggen til venstre ser helt grå ut, og den andre ser sterk himmelblå ut. Ingen av dem ser slik ut hver for seg. 
"Fabrikk" er en farge som har litt blått i seg, men det ser ikke slik ut her.




Her er samme kneveggen som på bildet over; men tatt i den andre enden ( mot døren til gangen). Begge disse veggene er malt i fargen "Fabrikk". Her kommer det virkelig frem hvor vakker denne fargen er, og hvordan den er svakt, svakt blå og litt grå. Den er flott mot det hvite synes jeg, og jeg er så fornøyd med fargevalget!

Imorgen blir det å male strøk nr.2, og så skal jeg igang med de to andre veggene. Jeg har lagt av noen lekre liftgardiner og puter også som jeg skal låne med meg hjem og se i rommet. Imorgen skal jeg også på jakt etter en europall og metallhjul, og jeg tenkte å ta en whiteboardplate ( gjennomsiktig sådan) på toppen av bordet som bordplate. Men først må det males med interiørlakk, få litt patina liksom...hmm....dette blir spennende!!

Oppussing og interiør er utrolig gøy! De som jobber med med dette til vanlig må ha kjempespennende dager! 


Ha en flott dag alle sammen, og følg med; 
her kommer mer....

4 kommentarer:

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Dette så veldig bra ut da.. Lekre fargevalg og flotte puter og sengeteppe. Gleder meg til å se resultatet når alt er ferdig.
Ha en fin kveld
klem

mirjamsdrøm sa...

Dette kommer til å bli kjempebra!
Gøy å forandre litt når guttene blir "store" :)
Ha en fortsatt fin uke!
Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Eva Elisabeth! Koselig at du likte det jeg har valgt ut, det skal bli spennende å se det sammen til slutt! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Ja, de blir fort store når de har begynt på skolen. Nå er tre av fire vegger malt, fondveggen er ferdig. Ser bra ut foreløpig! Jeg må nok en tur på ikea snart ja. Ha en fin kveld ! Klem