torsdag 19. januar 2012

Lett påvirkelig...jeg??

Hadde noen spurt meg om det for seks måneder siden; så hadde jeg svart definitivt nei. Jeg er så absolutt jordnær, begge ben solid plantet på bakkenivå, og har mine bestemte meninger om saker og ting. Men...når det gjelder interiør, så er jeg nok blitt preget av å ha "bodd" i blogglandia i flere måneder....og jeg tror jeg er i godt "selskap";)
 
For hvem har ikke sett noe flott i en eller annen blogg og tenkt at det; det var lurt, eller smart, eller fint, eller slike har jeg også lyst på? Eller den fargen var lekker, eller slike puter hadde passet hos meg? 

Her må ihvertfall jeg melde meg. Det er jo så utrolig mange flotte blogger her på NiB og på SiB, at en kunne brukt flere timer hver dag og bare lest og kost seg. Og så kommer en over innlegg her og der, som har de flotteste bildene ( for jeg er ihvertfall imponert over fotografevnene til bloggere jeg har vært innom)! 

Men tilbake til inspirasjonsflommen...jeg har fallt fullstendig for Green Gate siden jeg begynte å blogge. De har jo så utrolig masse flott, og det geniale med alle seriene, er jo at alt kan kombineres, så en trenger ikke "binde" seg opp mot ett bestemt mønster hvis en ikke vil. Alle fargene er i samme genre. Perfekt for meg som ikke alltid er rask nok i vendingen; og som har ihvertfall ett service som er utgått fra produksjon. 

Så...jeg har jo sett at det er mange der ute som har lagt sin elsk på GG, og har dere sett vårkolleksjonen

 Det er jo såååå mye fint! Jeg var innom Merethes Atelje for en stund tilbake, og hun viste meg den nye katalogen. Så da var det gjort, og bestillingen på nye kopper ble lagt inn. Nesten vanskelig å velge, de har jo så mye fint! Men jeg kommer nok ikke til å samle på et fullt service.....tror jeg da.....ihvertfall ikke nå.....eller...?

Jeg har fallt helt for The Dora Collection...Den er både romantisk og klassisk, jeg er jo veldig glad i grått, og denne synes jeg bare er helt nydelig.... Så nå bor det fire Dora Lattekopper i skapet mitt, og jeg sitter og lurer på om de ikke skal få selskap av noen tallerker også.

Foto: GreenGate katalogen våren 2012, montasje MT3
FOto: GreenGate katalogen våren 2012, montasje MT3

Jeg synes at tekstilene i denne serien også er utrolig vakre, spesielt forkleet og håndkleet; som vist over her. 

Foto: GreenGate katalogen våren 2012, montasje MT3


Utrolig flott mønster!


Fra før hadde jeg disse lattekoppene:
Naomi beige, zara beige og Tilde off White, men nå har jeg solgt/byttet de jeg hadde, slik at jeg bare har Naomi og dora.   


Så det gjenstår å se hva som ender opp hjemme hos oss. Koselig er det ihvertfall, og til 89.- koppen, så er det jo overkommerlig å kjøpe en kopp nå og da. Jeg tror forresten at mine interiørinterresse har smitet over på eldstemann. Han retter på bilder som henger skjevt, kommenterer hvilke farger som passer sammen, og liker å være med i interiørbutikker og møbelbutikker og se. Det er jo artig !
Har dere en GreenGate favoritt..?

3 kommentarer:

Anitas Interiør verden sa...

Har vel blitt smittet med GG gjennom blogglandia jeg også, er ikke sa fan av prikker og blomster men liker veldig godt den nye serien som kom til våren i fjor i blått og til jul nå i rødt,har aldri hengt meg opp i hva den heter,bare LIKER .

Men denne nyheten for våren var jo utrolig lekker,så det blir nok noen sånne kopper og asjetter også tror,jeg.

Klem Anita

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

God morgen, Anita! Ja, jeg skjønner hva du mener, det er mønstre i GG som jeg heller aldri ville hatt med hjem, som stjernemønsteret f.eks. Altfor mye dekor! Koppene som er overstrødd med blpomster, og alt i grønt og gult kommer heller ikke hjem her, men jeg er enig i at de blå og røde med postkortstempel er flotte. Faktisk er jeg ikke så glad i rødt, men de koppene er fine altså! Liker dem bedre enn de blå, så det kan hende det kanskje dukker opp et par av dem til slutt. Jeg er heller ikke den som husker på serienavn, men etter å ha forsøkt å forklare på telefonen hvordan Tildekoppen så ut, og komme ned i butikken og se at det absolutt IKKE var den de hadde lagt av; da var det lettere å ha navnene litt tilgjengelig. Jeg pleier å ringe og legge til sides,. for med tre små er det ikke alltid en har tid til å handle i butikken. Ha en fin dag; klem!

Anonym sa...

Hei! Ja, dora er en nydelig serie. Min favoritt er spor pale blue, og koppene med blomster på, alle typene. Fay blå og rød er også søte, vanskelig å velge! Lykke til med samlingen!