onsdag 25. januar 2012

Hverdagsgleder og GreenGate...

God morgen alle sammen! Her er ryggen i bedring, men så kom omgangssyken som kastet på oss. Det er vel ikke mer enn forventet med tre barn i hhv. skole og bhg, men dog...

Så.....nå har jeg "gleden" av å oppleve hvordan det var igjen. Heldigvis begynner ungene å komme seg, så nå er det bare jeg og minstemann som ikke er iform. Men, det går over det også; heldigvis, og selv om formen ikke er til skryte av, og kaffekoppen ikke inneholder noe mer spennende enn temperert cola zero i øyeblikket; så blir jeg likevel i godt humør av å bare se på koppen. Skal ikke så mye til...ihvertfall ikke når det er en vakker GreenGate kopp..

I forrige uke fik de forresten selskap av noen få tallerker fra GreenGate. Jeg har fallt helt for The Dora Collection og Naomi Beige, og den beige/grå fareskalaen. 
Så da passet det jo fint med tallerker i begge mønstre.  
Skjeer fra Spot beige. Ønsker meg fløtemugge og sukkerkopp også i spot beige.
Mix og match, det er hele gleden! OG så er det jo så gøy å bare gå og se på alt deet flotte GG har. Det er jo mange forhandlere som ahr GreenGate, men jeg trives best i Merethes Atelje her jeg bor. Det er noe med steminingen i butikken; og så er det alltid et smil på lur hos de som jobber der. Koselig og inspirerende butikk.

Foto: Notre de maison

Jeg har gått og sett på GG i lang tid; men det har liksom vært litt for mye farger for min del; jeg er ikke så glad i de mest fargesprakende mønstrene. Selv om de er fine å se på i katalogen og RL, så skal de jo passe inn hjemme også. Samtidig er det jo greit om det er litt "tidløst" i fargekombinasjon og mønster, så en kan bruke det lenge. Jeg er ikke den som bytter ut service etter årstida for å si det sånn;). Sist vi kjøpte service var til bryllupet for snart 8 år siden. 

Foto: Notre de maison

Så da er det kanskje på tide med litt fornyelse i kjøkkenskapet? Ønsker meg veldig en hvit tallerkenhylle til å ha alt på, og jeg så at Ikea har jo en fin som også er billig. Får ta en titt og se neste gang. Mannen min har forresten sagt at han vil gjerne ha Bruka Design bollene på en slik hylle så de blir mer synlige, og slike ønsker må man jo etterkomme, ihvertfall hvis det innebærer muligheten til litt mer shopping!

Foto: Notre de maison


Noe av det som er så fint med Greengate koppene, er at de ofte har forskjellig mønster foran og bak ( og inni for den saks skyld). 
Da blir de jo litt ekstra fine i et skap eller på en hylle. 
Slike små detaljer; det liker vi! Så, nå er det latte kopper i naomi beige og Dora white, og tilhørende tallerker som er på ønskelisten;)

Nå skal jeg hente vår lille skjønne babygutt som akkurat våknet. 
Gleder meg til å kosemose med han i sofaen.

Ha en fin dag videre alle sammen!

21 kommentarer:

Trine sa...

Ååå disse var fine!! Har du tips til nettbutikker som selger disse??

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Trine! Jeg vet at Fru Rosas Landhandel selger GG, men det er ikke så mange steder jeg har sett Dora, for den kom først inn i butikken her for under en uke siden. Jeg tok et kjapt google søk på nettbutikk greengate, og det kom opp mange alternativer.
http://newenglandstyle.no/
Linnead hage, Annemone nettbutikk.
Mitt råd er å sjekke prisene, mange selger tallerker for godt opp mot 150, mens andre selger dem fra 104 - 120. Samme med lattekopper; de kan koste fra 78 - 99, så sjekk litt rundt før du bestiller, og husk porto. Vet at mange bestiller fra møllergården i danmark, men husk at toll og frakt kommer på toppen, så her bør en gå sammen mange om å kjøpe. Det er ellers flere interiørbutikker som fører GG, ta en ringerunde rundt til de nær deg; kanskje er du heldig! De fleste kan reservere; bestille opp det de ikke har. Lykke til!

11:35 25. januar 2012

mirjamsdrøm sa...

Hei Gry!
Nydelige bilder!!
Her er det og en liten gutt som har fått kjenne på omgangsyken, han kastet opp inatt.
Formen er overraskende bra likevel, men nå er det snart sovetid og da er det mye å gjøre for mor ;)
God bedring til dere begge!
Kos deg med minsten!
Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Takk for kosleig hilsen, gøy at du likte bildene! Huff, har lille skatten hos dere også fått det. Ja, det er kjedelig når det står på, godt han har det bedre. Det virker som om novoviruset som går nå er mildere enn det før jul, så jeg trøster meg med det. Håper dere andre ikke får det om 2-4 døgn nå da. God bedring og lykke til!

Ingrid Louise sa...

Kjempefine!!
Enig med deg at de "duse" fargene er finest,ser jeg må investere litt nå altså!!
klm ingrid l

mirjamsdrøm sa...

He igjen :)
Je det virker som det ikke er så ille, heldigvis!
Håper det kommer nå om det kommer, så er vi evt ferdig med det før guttene kommer hjem igjen.
Formen min er nå fin så får bare krysse fingrene ;)
God bedring videre!

Romantikk-takk. sa...

Hei.
Koselig med nye følgere,velkommen.
Serviset der er lekkert ja,ønske,ønske hihi.
Kjempefin blogg du har.
Klem Mette.

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid Louise! Takk for koselig hilsen! Ja, det er så mye fint å velge i, men da jeg så disse i katalogen, var det ikke tvil hos meg...Ha en fin ettermiddag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mette! Så koselig at du tok turen innom bloggen min, og velkommen som følger! Jeg blir alltid ekstra glad når jeg ser at noen har lyst til å følge med på min blogg, så tusen takk for at du ville bli med. Ha en fin ettermiddag videre! Klem

Blommiga Rutan sa...

Det där är det vackraste porslinet från Green Gate tycker jag.
Så fina bilder med korgen.

Trevlig kväll
Anncathrine

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anncathrine! Så koselig at du fant veien inn til meg! Og jeg ble veldig glad da jeg så du hadde lagt deg til som følger! Koselig at du likte bildene, og jeg er helt enig; dette er det vakreste GG servicet. Ha en fin kveld du også!

mirjamsdrøm sa...

Legger inn en link til deg.
Vet jo du er så glad i Riviera Maison, du får ta en titt ;)

http://karlotteshjem.blogspot.com/2012/01/good-experience.html#comment-form

Rosemary and thyme sa...

Fine kopper og fat. Liker også disse i duse farger:)
Flott innlegg under her også!

Klem Tove

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Så fiiiiiiiine! :)

Takk for koselig kommentar hos meg!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Tove! Tusen takk for koselig hilsen! LIker veldig godt navnet på bloggen din forresten, disse urtene lukter aller best etter min mening;) Kjempekoselig at du likte innlegget "under" også! Ha en fin kveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Vicktoria! Det var bare koselig du, en så fin blogg skal jo ha en tilbakemelding;) Kjempekoselig at du tok turen innom, håper å se deg flere ganger! Ha en fin kveld videre!

Maja sa...

Hei :)
Hvor har du kjøpt det green gate servise? Både de med prikker og mønster?

Likte veldig godt det var i duse farger :)
Elsker green gate

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei og god morgen, Maja! Både naomi (prikker) og dora ( hvitt/grått) har jeg kjøpt på en butikk her i byen som fører GG, Margrethes Atelje. Men alle steder de selger GG fører også disse. Dora er helt ny, kolleksjonen kom først for et par uker siden, så mange nettbutikker har ikke fått dem inn ennå. Du kan jo google GG der du bor, og ringe de butikkene du får opp. Helt enig med deg i at de duse fargene er fine. Ha en fin dag!

Anonym sa...

Hei :)
På serviset Dora White, er det grått i mønsteret el er det en dus annen farge ?

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Dora finnes i to versjoner; dora white og dora beige, så den er en blanding av gråbeige i mønsteret. Jeg bruker det til både grått og beige tekstiler, og det går fint til begge. Naomi koppene er beige i tonene, og dora går veldig fint til både den serien, og til skjeene som finnes i spot beige. Jeg synes dora koppene er en blanding av grå/beige, men blir mer beige inntil beige, og mer grått inntil grått. Litt rotete forklart kanskje, men gå innom en butikk og se, hold gjerne begge fargetonene inntil koppen, så ser du sikkert hva jeg mener. Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Skjønte litt ;)
Er det stor forskjell på fargene på white og beige?