mandag 23. januar 2012

Det er når ting kommer opp i høyden..

At det blir lettere å se det en faktisk har. Vi hadde en hylle ekstra fra sist vi var på Ikea, og jeg tenkte jeg ville vise hvordan det ble i stua da den kom opp! Denne veggen var ganske tom før, da det kun var en klokke som hang på den. Og selv om klokken var fin, så var det liksom noe som manglet. 



 Nå er min terskel for å henge noe som helst opp på veggen blitt ganske så høy etter at jeg malte stua selv, og vet hvilken jobb det er å pusse og sparkle alle "unødvendige" huller. 

Så derfor skulle vi være helt sikre på at dette ble bra, før noe som helst ble skrudd inn i denne veggen.  

Dermed ble hyllen lagt på toppen av to stoler, balanserende på stolryggen med pynten oppå. Måtte jo forsikre oss om at det ble bra, for skruehull lar seg ikke skjule så lett midt på en vegg...

 
Men, beslutningen ble tatt, og det ble målt ut. 

Vi laget hullene så midt på stativet som mulig, slik at hvis vi vil bytte ut denne hyllen med en annen engang, så lar dette seg gjøre uten å bore nye huller. 



Vi valgte en mørk brunsort hylle, ettersom alle kistene våre er sorte, og alle rammene på bildene er brunsorte.




Nå fikk jeg det koselige zinkhuset vårt opp i høyden, og lysestaker og pynt kom mye bedre frem enn der det stod i vinduet bak spisestuebordet. 


Ektorp skammelen ble flyttet en meter bort slik at den kom under hyllen, og da ble det mye luftigere og finere under det smale vinduet.



Så langt er jeg kjempefornøyd, og det som før var en fin; om enn noe kjedelig og tom vegg, har nå blitt et koselig blikkfang.


Veggklokken vår ble mer synlig også, fordi størrelsen kom bedre frem, og den ble en god kontrast mot alt det andre på hyllen. I og med at rammen rundt klokken er spettet, og skriften inni er brunsort, passet det godt med brunsort hylle. 

Ordene " Carpe Diem" er malt i N-5000 S, og midlertidig lånt fra soverommet. 
Legger ved et "før" og "etter" bilde, så kan dere lettere se forandringen. Bildet under er fra rett etter jeg malte stuen i høst. Fortsatt kjempefornøyd med den biten, men her ser dere veggen. 
Stolen pleier å stå ved spisestuebordet, så da ser dere kanskje at den veggen var litt "bar"?   

FØR

Her har dere samme vegg slik den er nå.   
Jeg er ikke i tvil om hvilken versjon jeg likte best....
Og forøvrig er det helt sant; 
de som sa at "forandring fryder....     
             

ETTER
Gleder meg til å høre hva dere synes! 

Ha en flott kveld videre alle sammen, her snør det i bøtter og spann! Tror vi kan slå rimelig fast at vinteren er endelig kommet til Sørlandet.

11 kommentarer:

Trine sa...

Det ble kjempefint!!!:-)

På landet sa...

Ble kjempe fint, passet perfekt! Kjenner den følesen av å lage hull i veggen, blir ikke noe hull med mindre jeg er sikker.

Grønsdal Gård sa...

Du har all grunn til å være fornøyd for dette ble jo rålekkert! Jeg er som deg, tørr ikke lage hull før det er nøye planlagt. Har hørt om folk som har tapet som skjærer en V i tapeten og bretter den ned. Da kan man enkelt lime tapeten over huller etterpå. Men...jeg tar ikke sjansen ;) Håper du har det bra! Klemmer herfra :)

Jatte sa...

Syns det ble kjempefint jeg :)
Gjordet seg virkelig med litt pynt og dill der ;)

Ha en fin Tirsdag,
Klem Jatte :)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Trine! Tusen takk det var koselig å høre!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei " På Landet"! Koseli at du fant veien inn hit til meg! Nei, huller i veggen er ikke fint hvis de ikke er i bruk til noe, og for en jobb det er å sparkle og pusse dem ned. Så her er det planlegging på høyt nivå når noe skal henges opp;)!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei du! Koselig du kom innom! Har tenkt på deg, og lest på bloggen din. Går det bra med deg og planene deres? Koselig at du tok veien inn til meg ikveld! Det med tapetet har jeg aldri hørt om før, men det er jo sikkert lurt det! Vi har ikke tapet, men det var en god idè om vi nå får det en gang. Ha en fin kveld du også! Klemmer i retur;)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Jatte!SÅ gøy at du synes det ble bra! Alltid moro å få litt tilbakemeldinger fra de som er innom;)! En kan jo så fort se seg "blind" selv. Ha en fin kveld videre!

Anitas Interiør verden sa...

Det ble jo kjempefint og lunt, kjekt med hyller som man kan samle litt forskjellige ting og tang på.
Lurt å prøve det ut før man henger opp,enig der.
Ha en fin dag

Klem Anita

Anonym sa...

Så fiiiint!!! ;)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Tusen takk, det var kjempekoselig å høre! Takk for at du la igjen en hilsen!