søndag 1. januar 2012

1.januar 2012!

God morgen alle sammen, og godt nytt år!

Ja, så var det et nytt år allerede. Jeg sitter her med en varm kopp cappuchino, en liten smule trøtt etter rundt fire timer søvn, og med en lys våken og svært så blid baby på gulvet. Alle de andre sover, inkludert alle våre naboer. Det er liksom noe spesielt med de første timene i det nye året. Der hvor alt er stille, hvor en ennå ikke har formet dagen, og hvor timene bærer løfte om at alt er mulig. Den aller første dagen i et helt nytt år. Hva vil dette bringe oss mon tro?
Men tilbake til dagen i går, for en flott dag!

Service er Winterling Prestige, Tangen glass, og Tele-sølv.
Våre gode venner og naboer kom på kalkunmiddag, og vi koste oss med glasert kalkun, sweet potatoes, waldorfsalat, fløtesaus, stuffing, grønnsaker og eple/svisker-stuffing. Og som vanlig spiste vi litt for mye, og ble sittende lenge ved bordet og småpise. Kjempekoselig!

Så lekte ungene litt, og vi sendte opp litt raketter og stjerneskudd tidlig på kvelden for guttene. Det var stort, og veldig gøy å se de glade ansiktene som løp ned i kjelleren for å leke. De holdt ut lenge, disse små, men guttene våre la seg i 23 tiden. Da kom de og spurte om å få legge seg...Ikke akkurat så ofte dèt skjer!

Et aldri så lite snøfall kom da vi sendte opp rakettene, men så kom regnet, og vi ble våte da vi sendte våre nyttårsraketter opp ved midnatt. Kvelden ble avsluttet hos oss rundt klokken 02. En flott kveld, og en liten anelse tidlig å stå opp klokken 6.30. Men alt går, og spesielt med morgendosen koffein;) I dag skal all julepynt ryddes bort........senere på dagen, ikke nå;)


Kremmerhusene har jeg laget selv, og har juletestamentet på.

Nyttårsbordet vårt var i hvitt og sølv, og med noen små innslag av rødt i julekuler og julestjerner. Sølv er liksom mer nyttår. Jeg hadde dekket med nisseservice først, men byttet det om. I går pakket jeg også vekk det meste av nisser og annen pynt, men beholdt alle girlandere og lys. Det er koselig! Det skal imidlertid bli deilig å få det bort i dag, få vasket med grønnsåpe, og kjenne lukten bre seg i huset. 

Imorgen er det jobb for min mann, og da er det godt å ha det gjort til hverdagen innhenter oss. 

Det er fortsatt stille her hos oss, og helt mørkt, og vått ute! det regner som bare det, men det var gøy at ungene fikk oppleve litt snø i går kveld. Koselig!

Nyttår er vel også tiden å tenke over hvor godt en har det. Hvor heldige vi er som har hverandre. Vi har gode venner, familie rundt oss, koselige naboer, jobber vi trives i, et hjem vi har det godt i, og vi er friske ( sånn nesten ihvertfall). Ingenting av dette er en selvfølge, og det er fort gjort å ta selv de mest grunnleggende ting forgitt. Kanskje mitt nyttårsforsett skal være å nyte mer av øyeblikkene, og være mer "tilstede" i, og oppmerksom på, de små tingene også. 

Jeg håper dere har hatt en minnerik og fin nyttårsfeiring, og kost dere alle sammen. 

Ha en fin dag!!

8 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Høres ut som en perfekt kveld!
Og du hadde kanskje noen jeg kjenner godt på besøk da ;)
Her ble nyttårsfeiringen kastet på oss fordi de vi skulle til ble syke.
Bordet ble dekket, og kvelden var vellykket:)
Takk for det gamle, og håper vi ses enda litt oftere i det nye!
Klem

Anitas Interiør verden sa...

Et flott nyttårsbord,dekket i lekkre farger. Jeg også prøvde meg med jule serviset men byttet det også ut til noe mere nøytralt.
Ønsker deg et godt nyttår,gleder meg til å følge deg i 2012

Klem Anita

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Ja, vi hadde det veldig koselig, og du kjenner nok gjestene våre ja; gjengen på "toppen";)
Veldig koselig. Det har blitt en tradisjon å feire sammen med dem, det har vi gjort i fire år eller noe sånt tror jeg, eller det er mer? Håper dere fikk en koselig nyttårsfeiring likevel, det er jo sesongen for det meste akkurat nå. gleder meg til vi sees! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anita! Tusen takk, så koselig å høre! Ja, nisseservice er liksom jul, og nyttår en noe annet. Jeg var veldig klar for å få ut det røde i går, men litt rødt i bordpynten fikk bli siden vi hadde røde julestjerner igjen. Men idag reiste de alle som en, og alle orkideene i rosa og hvitt kom tilbake i stua. Deilig! Ønsker deg også et godt nytt år, og gleder meg til å høre mer fra deg, ( og besøke bloggen din, ikke minst;)) Klem

16:51 1. januar 2012

Mor Inger`s hus sa...

Hei.
Så fin blogg du har :)
Følger deg :)
Klem Inger

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Inger! Kan tro det artig å åpne bloggen i dag og se at jeg hadde fått en ny følger! Veldig koselig! Håper du vil trives her hos meg, og jeg gleder meg til å ta en titt inne hos deg også. Ha en fin dag!

Anonym sa...

Fantastisk bord Gry og får vann i munn av maten du nevner... Jeg er jo tross alt så heldig at jeg vet hvordan den smaker ;-). Godt nyttår til dere alle 5! God klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hm....må si jeg ble nyskjerrig nå altså. Men uansett; tusen takk for koselig hilsen, og kanskje du får smake den igjen snart;) Ha en fin dag!