fredag 30. desember 2011

O Jul med din glede og gavekort

 


På mange måter er jeg nok like glad i julekvelden som ungene våre, også gavedelen. Tror aldri jeg vil bli for gammel til å kjenne forventningene til hva som kan befinne seg inni pakkene, og kjenne på gleden av å åpne dem! For ingenting  er vel helt som gleden av å finne noe under treet som en virkelig ønsker seg. 

Vi hadde ønsket oss gavekort på Z hos Laila til jul, da det var flere ting der som vi ønsket oss; og som jeg ( interiørinterressert som jeg jo er) bare måtte ha, men syntes var litt for dyrt til å kjøpe selv.


 












Så dere kan tro gleden ble stor da vi fikk hele tre gavekort derfra! Øverst på ønskelisten har det lenge stått denne lykten fra Lene Bjerre. 


Den er så lekker, klassisk og fin, og med et Lene Bjerre lys inni, blir den komplett. Lykten er ganske tung, og henger fint på veggen.


Men det ble mer...Denne håndflettede kurven fra Riviera Maison har jeg også ønsket meg lenge, og den er praktisk og grei å ha oljer og slike ting i på kjøkkenbenken. Inntil julen er over brukes kurven til julepynt. To julekuler i glass fra Riviera Maison fikk også bli med hjem.


 I tillegg var vi en tur innom Bohus, og der hadde de opp til 70% på all julepynt! Jeg liker så godt de litt nostalgiske julekulene, og var like lykkelig som en liten jente da jeg skyntet meg til kassen for å ta med meg skattene mine hjem. Hele ni forskjellige julekuler fant veien hjem til oss i går, og de er til pynt allerede. 


Julekulene er kjøpt på Riviera Maison, og på Bohus. Lysestaken er fra Lene Bjerre. Jeg hadde egentlig aldri trodd at jeg ville like sorte julekuler, men disse var så fine i mønsteret og i "toppen", at de ble hjem. Og for fem kroner stykket, er det vel et røverkjøp...?


Juletreet vårt tok kvelden i går, da var det helt tørket inn, og pynten var begynt å falle av. Deilig å sette opp, og deilig å ta ned. Resten av pynten får bli til over helgen, men det rykker litt i fingrene etter å ta bort det også. Når først juletreet forsvinner, er litt av julen over. Dette er første gang vi har tatt juletreet ut før nyttår, litt merkelig dette. I går kjøpte vi også et kunstig juletre. Jeg var utrolig glad da jeg fant det jeg hadde sett på i flere uker til halv pris. Et svært tre fra USA på 2.10 meter, og med barnåler og greiner som ser ut som et helt ekte tre. Selv barnålene har litt forskjellige grønnnyanser og et hint av brunt, slik et vanlig tre har. det er så tett at jeg ikke kan se gjennom, og så høyt at jeg ikke kan ta over det, og så bredt at jeg ikke når rundt. Alle mine "krav" i ett. 

Men, nå er det frokost, alle er oppe, og jeg har dagen full av planer. Sola er på vei opp og lover en fin dag!  



Ha en flott dag alle sammen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åååhh så heldig dere er! Den lykten har jeg hatt lyst på lenge, men den er jo så dyr! Heldige dere som fikk gavekort. Lekre julekuler, likte alle sammen! Ha en flott dag i sola;)

mirjamsdrøm sa...

Alltid gøy med noe nytt ja :)
Gavekort er jo en genial gave!
Jeg har får brukt et idag, gleder meg til å vise hva det ble brukt til;)
Og til slutt, finnes det noe bedre en salg?? Det liker vi!!
God nyttårshelg!
Klem

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

åååå den lykta fra LB var jo bare kjempe lekker....

Ønsker deg en fin kveld
klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei "anonym"! Så koselig hilsen! Artig at du likte julekulene. Håper du også fikk en fin dag:)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Gleder meg til å se hva du fant på gavekortet ditt! Kopper fra GreenGate er jo bare kjempeflott! Jeg liker best de med hank, litt mer praktisk når en drikker varme drikker. Nydelige er de, blir spennende å se hva du finner!Stor klem!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Eva Elisabeth! Så koselig å høre at du likte lykten fra LB! Jeg synes også den er lekker;) Håper du også får en fin kveld! Klem