tirsdag 6. desember 2011

NiB utfordring, julepynt!

Da har litt mer av den røde julepynten kommet frem, og deler av huset er ikledd rødt og julefarger. Jeg gleder meg til å få opp resten av pynten, men en kraftig bihulebetennelse og antibiotikakur gjør sitt til at jeg ikke får julepyntet slik jeg pleier. Likevel, litt kom opp i helgen for ungenes skyld. Dessuten kom julestemningen av seg selv i dag, for det snør ute! Guttene var så glade i dag, og de ønsket seg et julepyntet hus når de kommer hjem, men jeg får se hvordan formen er utover dagen. Det er godt det er en stund igjen til jul! Juleutfordringen hos NiB må jeg jo delta i, så her er noen få bilder fra oss. 


Peisen er stuens samlingspunkt, og like gøy å pynte hvert år.
Lysene i girlanderen på peisen gikk i stykker, så jeg har tatt dem bort i påvente av å få nye. 
Jeg gleder meg til å få lysene på plass igjen.

  
Nissene kjøpte/fikk jeg som gave gjennom Perfect Home for noen år tilbake. 

Jeg er så glad i disse nissene. De er svært detaljerte, med skinnsekk og broderte julevotter.



 




Nissejenta og nissegutten er fra samme sted.  Julestrømpene er fra KiD, og julestjerner; 
det hører julen til. 









Da er lysene til peisen endelig 
på plass igjen! 
Ble koselig synes jeg, og det lyste
veldig opp i rommet. 






 




Pynten er en blanding av småting jeg har funnet her og der gjennom årene, litt kuler og sølvlenke fra Riviera Maison, og hjerte i tre 
fra Kathinkas Hus.





 Bokstaver " God Jul" i sølvfarget tre fra Bohus. 

Jeg så etter dem i år også, men fant dem ikke. Lurer på om de ikke er i salg lengre? De var både hvite, røde og sølvfarget.

Noen som vet?






 

Girlandere; det er det ikke mangel på hjemme hos oss. Denne henger over døren ut til verandaen. Det skal henge en girlander over inngangsdøren i gangen også, men det får vente til jeg er iform igjen.

Over viften på kjøkkenet


Vinduene på kjøkkenet har røde perlehjerter til pynt på de hvite gardinene, og stolene har fått rødrutete koppehåndklær over stolryggen, hvor det står
"God Jul". 
Koselig, og julestemning med en gang.


Ja, slik er det hos oss når det er pyntet til jul. Vi har litt nisser som ikke er kommet opp ennå, og en god del flere julestjerner skal også på plass  før julefreden senker seg hjemme hos oss. 

Nå skal jeg lage meg en kopp te og prøve å sove litt, og håpe formen er bedre imorgen.



Ha en fin dag alle sammen!

22 kommentarer:

Anitas Interiør verden sa...

Heisan
for en vakkert pyntet peis,helt etter min smak.
Fant bloggen din via NIB og har lagt meg til som følger. Masse lekkert å se nedover her.
Gleder meg til å følge deg videre.

ha en fin dag
Klem Anita

På landet sa...

Nydelig hus dere har. Lekkert pyntet, jeg har ønsket meg en slik peis lenge. Og din var bare lekker!!

Petrine sa...

Sååå fin en peis! Garantert julestemning :)

God bedring!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anita! Så koselig at du fant veien inn hit til meg! Setter stor pris på å ha deg som følger av min blogg, gleder meg til å høre mer fra deg fremover. Koselig at du liker peisen og pynten vår! Ha en fin dag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Heisan "På Landet"! Så koselig å høre fra deg! Veldig gøy å høre at du liker peisen og huset vårt! Kan godt forstå ønsket ditt om en slik peis, det hadde jeg også i flere år før vi bygde huset vårt og fikk realisert "drømmen". Takk for koselig kommentar!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Petrine! Tusen takk, så koselig å høre at andre også får julestemning av julepynten vår! Ha en fin dag videre!

Grønsdal Gård sa...

Nyyydelig pyntet!! En fryd å komme innom hos deg :) Masse koselige detaljer :) Ha en flott førjulstid!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Tusen takk for utrolig koselig kommentar! Så kjekt at du har tatt turen innom min blogg, og kanskje vært her før også? Jeg har vært innom din blogg i dag og kikket også, koselig blogg du har! Ha en fin kveld videre!

mirjamsdrøm sa...

Herlig å få julepynten opp!
Og du har det jo så flott:)
Om du blir bedre, og har tid kan vi kanskje få til å treffes til uka?
Nå er det koseuke med guttene her, og det er bare herlig!
Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Tusen takk, koselig å høre! Jeg håper også at formen bedres snart. Er absolutt ikke i form nå ihvertfall, utrolig trøtt og sliten, og tung i hodet. Tung i pusten ved bare å gå en trapp opp. Håper antibiotikaen begynner å virke snart, ellers må jeg ha en ny sjekk for å bytte den ut. Det hadde vært utrolig koselig med en liten julehandel sammen før jul! Jeg må til Ikea ( lys, du vet hehe....), men må bli frisk først. Jeg melder deg når jeg har det bedre;) Klem!

Janne sa...

heisann:)
Så koselig blogg du har,legger meg til som følger:)
Det var en vakkert pyntet peis,virkelig julestemning, så kos:))
God bedring til deg og gleder meg til å følge deg videre:)
klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Janne, så koselig at du fant veien inn til meg! Veldig glad for at du har lyst til å følge meg videre! Veldig gøy at du fikk julestemning av bloggen min,takk for koselig kommentar!

Grønsdal Gård sa...

Måtte innom for å si tusen takk for varmende og trøstende ord inne hos meg. Er så imponert over pyntingen du viser fram! Legger meg til som følger :)

SusanneInterior sa...

Så urolig koselig at du stakk innom bloggen min ♥ Koselig med kommentarer ♥

Må si at du har det nydelig. Med flott peis og greier, har veldig lyst på det selv en gang.

Ha en flott førjulstid ♥

Anitas Interiør verden sa...

Hei
Takk for hyggelig kommentar,setter pris på den. Her trår du ikke på noen trær, treet er kunstig har hatt det noen år nå, da vi stort sett var syke hver jul med ekte tre,så etter at vi har byttet så er vi friske i julen :-)
Mitt er bare et billig et ,men ønsker meg et skikkelig fint gran tre med ferdig lys på,men det blir ikke i år.
Håper du får igjennom juletre med gubben eneste som mangler er lukta,men det får vi bare klare oss uten:-)
Ha en fin fredag

Klem Anita

Lene sa...

Koselig pyntet:-)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Susanne! Så koselig at du kom innom bloggen min! Takk for koselig kommentar! Jeg tror jeg skap prøve ut fiskegratengen din en dag, den så deilig ut;)Ha en fin kveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anita! Ja, det er jo lov å håpe at han blir med på tanken. Jeg synes treet ditt er nydelig, men det er jammen mye forskjellig der ute av slike trær! Nesten vanskelig å velge;) Ha en fin kveld du også!

Mamsens hus sa...

Lekkert pyntet peisen din. :)
Ha en fin fredagskveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Heisan! Så koselig å høre fra deg! Alltid gøy å få tilbakemeldinger, og artig at du likte peispynten vår! Ha en fin kveld!

Bekka sa...

Hei :)
Titter innom bidragene til NIBs juleutfordring og sanker inspirasjon og juleglede!
Kjempefint bidrag og vakre bilder!
God helg :) Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk, Bekka! Kjempekoselig å høre, og veldig koselig at du fant veien inn hit til meg. Ha en fin kveld videre!