lørdag 31. desember 2011

Happy New Year; året 2011

Året 2011....beste året på lenge. Mye av året har vært preget av at jeg har vært i fødselspermisjon, og det har vært herlig. Så koselig å være hjemme med en herlig liten baby, se alle fremskritt, alle førstegangsopplevelser. Hos oss blir det med disse tre guttene våre, så dermed blir også alle førstegangsopplevelsene, til sistegangsopplevelser. Litt vemodig, men det gjør at vi verdsetter disse små øyeblikkene til det fulle.

Året 2011 var også året jeg startet med bloggen min, etter å ha blitt inspirert av en venninne av meg. Det har blitt til noe jeg koser meg veldig med, og jeg gleder meg til å lese alle de flotte kommentarene jeg er så heldig å få. Det er veldig gøy å se at jeg har lesere i så mange land, det hadde jeg ikke forventet! Så takk til alle dere, jeg ser dere er innom hos meg, og det er jeg veldig glad for! 


Året begynte litt hektisk, med barnebursdag og barnedåp for babyen vår. En flott dag med masse snø! Brøytekantene var høyere enn bilene, og det var kaldt ute. En veldig koselig dag,med mange gode minner og ikke minst bilder!


Skoene var bordkort jeg laget av to typer papp og sølvtråd, og all pynt gikk i brunt, blått og hvitt. Glassene hadde tåteflaske eller smokk på stetten, bundet med sølvtråd. alle blomsteroppsatsene fikk vi fra Kreative Blomster.

Snøen forsvant etterhvert, og det ble mange koselige stunder ute med små og store. Det ble en flott 17.mai også, første gang med skolegutt i 17.mai toget! Dere kan tro vi var stolte! Så kom den etterlengtede sommeren, en herlig og lang sommer hvor vi reiste litt hit og litt dit, og koste oss veldig.

 
Høsten nærmet seg, og jeg begynte å jobbe litt igjen. Veldig koselig å treffe alle de flotte kollegene mine, og godt å kjenne på at jeg kan gjøre andre ting også. 


Det var også da jeg begynte med bloggen min, og jeg koser meg veldig med den. Samtidig begynte alle oppussingsprosjektene her hjemme.....



Og først ut var soverommet. 
Det ble nytt fra "tak til gulv"", og det var deilig! 

Fargen ble en gråtone, og det var nok det som la "grunnlaget" for resten av huset. Plutselig var grått det helt store...og jeg er fortsatt fornøyd, flere måneder etter.

 

Så var det slagbenken, og kisten på kjøkkenet som ble malt, og jeg fikk prøvd meg på sjablonger for første gang...

Det gikk faktisk ganske så fort også, på en dag var en slitt furubenk blitt hvit og vakker. 

Slike ting er gøy!

Det neste store prosjektet var jo stua. Den ble også malt i en nydelig varm gråfarge; Kalkgrå. 

Nå har vi sett denne fargen gjennom både en varm høst og en litt varierende vinter, og fargen er fortsatt fin.


Så ble det desember...årets siste måned, og nå var det duket for bursdagsfest! Babyen vår ble 1 år, og det måtte feires! Ole Brum tema på både pynt og kaker. En utrolig flott dag!

 Både små og store koste seg, og det ble mange flotte gaver og bilder! En flott bursdag!

Noen dager etter fikk søsteren min doktorgraden sin, og jeg er veldig stolt av henne, og arbeidet hun har lagt ned. Det er nok mange barn der ute som vil tjene på den forskningen hennes.

Men mest av alt, så er jo desember tiden for julepynt! En skulle jo tro med permisjon og alt at jeg var tidlig ferdig med alt som skulle gjøres, men i år var jeg faktisk ute på juleaften og kjøpte kaffemaskin til mannen min. Slik kan det gå! Julepynten kom som vanlig tidlig opp hjemme hos oss. Det er koselig med jul, men det er utrolig deilig å føle seg klar for nye året også. Om ikke lenge er det et nytt år, og da skal alt ned og inn skal hvite tulipaner, hvite blomster og alt det røde skal gjemmes bort til neste år.

Og nå har vi kommet til siste dagen i desember. Så fort tiden har gått. Enda et år er omme om litt, har vi fått opplevd og gjort alt vi skulle? Har vi fått med oss alle gleder og delt alle de opplevelsene vi håpet på, og planla? Nesten alt tror jeg, og det er godt å tenke på. 
Guttene våre vokser til, i året som kommer får vi en skolegutt til, og det er litt spennende, og litt vemodig på en gang. Babyen begynner i barnehagen, og selv om han bare skal være der litt, så er det faktisk litt vemodig og litt sårt for et mammahjerte. Men tiden stopper ikke opp, og når det kommer til stykket, så er vi jo klar for det fremtiden bringer oss, uansett.

Men, jeg ønsker dere alle et flott nytt år, og håper året bringer dere gleder og minner dere kan ta vare på i årene som kommer. Takk til alle dere som har lagt dere til følgere, det varmer veldig, og jeg er glad dere er med meg på veien i blogglandia. Takk også til alle dere som leser bloggen min, og til dere som legger igjen koselige hilsner til meg. Håper dere fortsetter i året som kommer!

GODT NYTT ÅR!!

Should auld acquaintance be forgot,
And never brought to mind?
Should auld acquaintance be forgot,
And auld lang syne!

Chorus.-For auld lang syne, my dear,
For auld lang syne.
We'll tak a cup o' kindness yet,
For auld lang syne.

And surely ye'll be your pint stowp!
And surely I'll be mine!
And we'll tak a cup o'kindness yet,
For auld lang syne.
For auld, &c.

We twa hae run about the braes,
And pou'd the gowans fine;
But we've wander'd mony a weary fit,
Sin' auld lang syne.
For auld, &c.

                                           Robert Burns

7 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Herlig innlegg, og flotte bilder!
Gleder meg til mere latter og morro med deg og dine i 2012:)
Håper vi ses snart.
Ønsker dere en super nyttårsfeiring!
Klem ;)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Tusen takk, det var koselig! Håper dere også får en kjempekoselig nyttårsfeiring, og vi sees jo sikkert snart i det nye året. Stor klem til deg og dine!

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Gleder meg til å følge deg videre i det kommende året. Ønsker dere et riktig godt nytt år.
klem

Anonym sa...

Det har vært gøy å følge deg i høst. Du er utrolig flink, og energisk. Hva du får til! Imponerende. Vil ønske deg å dine et godt og innholdsrikt nytt år. Gleder oss til å treffe dere alle.
Vi får finne en kveld nå på nyåret.
Kos fra Sissel

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Sissel! Tenk at vi er på vei inn et nytt år allerede! Gleder meg til å treffe dere alle sammen i året som kommer, og håper vi får til mange koselige kvelder i lag! Godt nytt år til dere alle sammen. Hils og send klemmer!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Eva ELisabeth! Så koselig at du har lyst til bli med videre! Jeg blir så glad for de små hilsnene du legger igjen hos meg! Håper dere også får et flott nytt år! Klem

Fru Fjeldhammer sa...

Godt nytt år. Ingen fare, bare lån ivei!
Ha en fin kveld!