fredag 9. desember 2011

Lys og førjulskos...

Da den lille julestemningen som kom i form av frost, rim og is har blitt borte over natten, er det ikke mye som minner om 9.desember med regn og varmegrader. 


Utrolig egentlig, på denne tiden i fjor husker jeg at jeg lå på barselavdelingen og ble vekket av snøplogen hver morgen kl 5;)
Da får jeg jo sørge for julestemning inne da, og siden formen såvidt er begynt å bli litt bedre, så fikk jeg opp litt flere lys i dag. 

Det er 80 stk. lys i denne girlanderen, og 40 stk på peisen. Dere kan tro det er koselig når vi demper taklyset og lar disse lysene gi steming i stua. Det er så koselig med slike lys, det gir jo julestemning med en gang. 

Nesten som om det har vært "tomt" der før, og jeg gruer meg nesten til januar hvor alle lysene må tas ned igjen. Men det er heldigvis lenge til, og jeg gleder meg til dagene som kommer! I går pakket mannen min inn julegavene til ungene våre, mens jeg koste meg som tilskuer under pleddet i sofaen og med tekoppen innen rekkevidde. Gleder meg til formen er tilbake.





Fortsatt er det bare julepynt i sølv og hvitt på denne girlanderen, mens de andre to
( på peisen og på kjøkkenet) har fått rød pynt også.


Mon tro hva jeg skal ha på den som skal langs hele inngangsdøren vår inne i gangen...må tenke litt på det. 



Det er så koselig å sitte her i mørket og se ut vinduet. Lys og lykter overalt, både inne og ute.

Naboene våre har nesten uten unntak fått opp julestjerner i vinduet. Det er så mange fine, men jeg har ennå tilgode å finne akkurat den som passer inn her hjemme hos oss. 

Inntil da, bruker jeg disse lyktene som jeg fant i fjor De er i glass, og har en lysslynge inni som er lett å bytte ut, Sølvdekor, og små perler. Jeg hadde tre, men en ble knust i fjor, men da passet det jo godt å plassere dem i vinduene ut mot verandaen, og her lyser de godt opp i vintermørket...


Ha en fin kveld videre alle sammen!

7 kommentarer:

Grønsdal Gård sa...

En riktig god helg til deg :) Klem!

deasogmia sa...

Så koselige bilder! skikkelig julestemning!

ønsker deg en god helg!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Tusen takk, så koselig å høre fra deg! Har tenkt ofte på deg denne uken, og på hvordan du føler deg. Jeg tar turen innom deg om litt;)Klem.

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei deasogmia! Tusen takk for kjempehyggelig tilbakemelding! alltid koselig å høre at pynten vår gir julestemning Ha en fin helg du også!

Fru Ask Wilhelmsen sa...

Ååååå så mange koselige lys. Her var det enormt med julestemning. Jeg sitter på nattevakt og surfer fra mobilen. Kom over din blogg via en annen jeg følger. Liker bloggen din kjempe godt, masse flotte bilder. 3 barnsmor, utrolig flott:-) Gleder meg til å komme tilbake på besøk.
Ha en god lørdag:-)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Heisan! Så koselig at du du fant veien inn hit til meg! Håper du hadde en rolig nattevakt, da er vi kanskje i samme genre av helseyrket vi to? Godt å kunne slappe litt av på natten. Veldig kjekt å høre at du liker bloggen min! Har sett profilbildet ditt på en eller annen blogg, men husker ikke hvilken. Ha en fin sovedag, og god natt igjen hvis du skal på igjen;)

Made in heaven sa...

Hei! Takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Her var det koselig, jeg drømmer om en sånn peis!
Ha en fin søndag!