fredag 16. desember 2011

En strømpe full av jul...

 
Julestrømper...en koselig tradisjon synes jeg. Jeg husker hvordan det var å ha julestrømpen liggende på frokostbordet på julaften. Gleden av å se hva som var oppi, og kosen i å krype ned i tepper og puter i sofaen med skatten i strømpen, og se på Disneykavalkaden. Det er gleder jeg synes er koselig at guttene våre også får ta del i. 

Hjemme hos oss er det mange forventninger og gleder som er knyttet opp mot det som befinner seg i strømpene på julaften om morgenen. 


For det er da vi tar i bruk våre strømper. Guttene får litt leker, godterier og smånips i sine strømper, så de har litt å kose seg med mens vi venter på middagen, og kveldens høydepunkt som er gaveåpningen.

 
Inntil julaften kommer, henger strømpene til pynt på peisen. Jeg har fyllt dem med bomull, og lagt julekuler i toppen. Rødt bånd med "God Jul" gjør det litt ekstra koselig. 

 Disse julestrømpene er nye fra i år, og er fra Nyblomkollèn.


Jeg har lyst til å se hvordan julestrømper dere har! Er de som i "Lev Landlig", hvor koselige hjemmestrikkede skistrømper har fått ståltråd på og er proppet fulle med julegodter, eller hjemmesydde flotte strømper med engledekor? Eller kanskje noe midt i mellom?


Gleder meg til å høre! 
Ha en fin kveld alle sammen!

2 kommentarer:

Guttemamma sa...

Kan vise senere:-)Dine er kjempefine!! Og blir så glad for de fine ordene du legger igjen hos meg!
Klem♥

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Gleder meg til å se! Du har jo så mange andre ting du holder på med, og du er jo knallflink til å sy! Håper du får en flott lørdag. I dag er det juletrepynting her!Klem!