onsdag 28. desember 2011

En kopp mørk, dampende lykke...

Hvem har ikke fått med seg den reklamen på tv? En skal jo ikke tro på alt en hører i slike reklamer, men denne gangen er det helt sant. Det er noe spesielt med den aller første kaffekoppen om morgenen...Lukten av nykokt kaffe som brer seg i kjøkkenet, roen som senker seg, pulsen som faller et par slag. Deilig.

Vi har lenge snakket om at vi burde bytte ut kaffemaskinen vår siden den ikke virker optimalt og var blitt noen år gammel. I tillegg ble den ikke brukt å ofte, fordi melkesteameren krevde en del vedlikehold, og det var ikke lett å få rett mengde kaffe osv. 
Vi foretrekker begge caffe latte, så vi har savnet å ha en kaffemaskin som laget dette.

Så......mens mannen min var opptatt med guttene, så snek jeg meg ned til Expert uten at han merket noe, og det ble plass under juletreet til denne julegaven med tilbehør....

Foto: Lefdal, montasje MT3
  
Dolche Gusto Circulo, sort. 


Foto: Lefdal
 Utrolig grei og enkel maskin som lager de lekreste kaffetypene. Så langt er min favoritt Latte Macchiato, Mocha og Chocochino, mannen min liker Caffe Aroma, og guttene koser seg med kakao og marshmellows. Jeg fant også et flott stativ i sølv til alle kaffekapslene, og kjøpte med meg tre bokser kaffe som er testet ut! 
Det er utrolig greit at disse kaffekapslene er lette å få tak i. Både Rema og Expert, Elkjøp og Lefdal fører disse. Pga tilgjengeligheten av kaffekapsler valgte vi Dolche Gusto, og ikke nespresso. Det å bestille kaffekapsler på nettet vil vi bare glemme, og da vil ikke maskinen bli brukt heller. Så denne her, er optimal for oss!




Foto: Lefdal, montasje MT3

Deilig og varm kaffe, det går fort å lage en kopp ( ca. 11 sek), og det smaker utrolig godt! Og det beste av alt for oss med tre unger og begrenset tid, er null vedlikehold og rengjøring. Bare pluss med denne maskinen her, og mye enklere enn maskinen vi hadde før!

Vi er strålede fornøyde, og nå skal jeg kose meg med cappuchinoen min og se "Tre nøtter til Askepott" nå mens de store guttene sover og babyen leker på gulvet. Herlig med rolige morgener! 


Ha en fin dag alle sammen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så utrolig lekker! Flott å se på. Gratulerer med ny maskin, cappuchino høres deilig ut!

Anonym sa...

Helt enig, herlig maskin! Har denne selv, og synes det er genialt at en kan justere styrken på kaffen selv, og få varm melk i kaffen. Deilig!

mirjamsdrøm sa...

Takk for koselig kommentar hos meg:)
Fantastisk med slike verdsatte gaver!
Her nytes rolige dager i romjula, vi har fri alle tre.
Deilig å bare kunne slappe av litt.
Kos dere videre, og så må du hilse;)
Klem

mirjamsdrøm sa...

Jeg glemte forresten å fortelle at jeg har fått jobb, på Hesnes Montesorriskole ;)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Nei, er det sant! Gratulerer så masse, Mirjam! Kjempegode nyheter! Her har vi også fri hele romjula og nyttår, og det er deilige dager hjemme! Klem!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk for koselige hilsner fra dere begge ( anonym). Så bra at den er prøvd ut og fallt i smak hos andre også, vi er utrolig godt fornøyde her i heimen! Veldig greit det å kunne endre litt på styrken på kaffen; Intenso og espresso er utrolig gode, men jeg må ha litt ekstra vann i for ellers er de for sterke for meg. Ha en fin dag!

Livy sa...

Heisann!
ja det er HERLIG!! Lukten og smaken av ny kaffe - mmmm... Vi har Nespressos latissimo og er superfornøyd.

Nyyyyt romjulen! Klem fra Livy