tirsdag 13. desember 2011

Deck the halls...gangen er julepyntet

I dag har det regnet her hos oss. Skikkelig regnet, pøst ned, og blåst veldig. Ikke mye som minner om Luciadagen, og at vi er nesten midtveis i julemåneden. Lillegutt er syk i dag, han hadde feber i går da jeg kom hjem fra jobb, og han er ikke i form i dag heller. Så han var hjemme hos pappa mens jeg var i bhg med de to store. For idag er det jo Luciadagen, og det må jo markeres i bhg og hjemme! 
Vi var i bhg og så på Lucia tog, og fikk lussekatter og pepperkaker ungene hadde laget. 
Gløgg og kaffe, og mange koselige samtaler med både naboer og kjente i bhg. 
Veldig kjekt, for både små og store.



Etterpå bar det hjem, og jeg gikk igang med å pynte gangen når babyen sov. På med de gode gamle sangene jeg vokste opp med; "Have yourselves a very, merry christmas", "Chestnuts roasting on an open fire", "Silverbells"....og min favoritt;" I`ll be home for Christmas".  Mange minner til den sangen der, fra jeg gikk på skolen i utlandet og ikke visste om jeg kom meg hjem til jul. 
Koselig med tradisjoner...




Det ble mørkt innen jeg ble ferdig med å pynte gangen, men jeg synes det ble ganske så koselig...?


Pynten på girlanderen i zink er fra Fargerike. De sølvfargede pokalvasene fra Kremmerhuset. 


Planten i hjørnet er kunstig, og egentlig en utstillingsmodell en blomsterbutikk hadde som juledekor, og jeg spurte om å få kjøpe den. Siden da har den stått i gangen vår, og med alle de røde bærene og den røde potten, gir den julestemning den også. 


Putene har jeg kjøpt på Ikea for lenge siden, men den røde fikk bli med hjem fra Kid. Rødt hører julen til, og gjør det lunt og koselig. Litt merkelig egentlig, for jeg bruker aldri denne fargen resten av året, men til jul; da skal det være rødt! Gjerne blandet med andre farger som natur og sølv, og grønt såklart! I mange år samlet jeg på sovenissene fra Drøbak, så de står både her og der og bringer julen inn i huset vårt.


Stettfatet jeg pyntet i helgen har fått plass i gangen, og det ble ganske koselig synes jeg. Håper det overlever tre gutter, og en gang hvor det ofte løpes gjennom!

Ha en flott Luciadag, alle sammen!

12 kommentarer:

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så fint det ble... Skikkelig julefølelse i den gangen nå.
Ønsker deg en fin kveld
klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Tusen takk for kjempekoselig hilsen! Kjekt med jul i nesten alle rom, pynter ikke like mye overalt, men her i 1.etg hvor vi er mest, her er det koselig at det "oser" jul! Ha en fin kveld!

starsathome sa...

Hei!Så utrolig koselig blogg du har=)Kjempe fint det ble med nye farger rundt om i huset også-veldig bra jobba=)
Kos dere i advents tiden-det gjør vi
klem fra Karin=)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Karin! Så koselig at du fant veien inn hit til meg;)Takk for koselig hilsen, og vi sees jo om ikke lenge! Har lett etter bloggen din, og fant den i går. Kjempefin! Hils alle, klem;)

Anonym sa...

Kjempefint og koselig! Absolutt julestemning! Flott med rødt til jul.

Anonym sa...

Så fint! Kjempekoselig og stemningsfullt!

Mette`s hus og hjem sa...

Hei på deg :)
Så fin blogg du har, mange fine bilder av et koselig julehjem :)
Kjempefine stemningsbilder :)
Legger meg til som følger og gleder meg til å se mere herfra :)

Ønsker deg ei fin førjulstid
Klem Mette :))

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mette! Så koselig at du fant veien inn hit, og har lagt deg som følger.Takk for hyggelig hilsen, og ha en fin dag:)!

Grønsdal Gård sa...

Du er så flink!!!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk, så koselig! Nå ble jeg glad;)

Anonym sa...

Åeh, kjære vene, HER var det vakkert!! aldri sett så koselig gang før... ble misunnelig jeg :(
Skulle ønske jeg kunne innredet min slik! (har ikke noen benk da, den gjorde mye...)

Drømmegang!!!

klem, Fran :)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Fran! Tusen takk, så utrolig gøy å høre! Kjempekoselig å åpne bloggen idag etter en natt med syke unger og lite søvn, og slå finne en så koselig hilsen fra deg! Ha en flott søndag!