torsdag 17. november 2011

Sengeteppe fra Wheat og tradisjoner...

Hos oss har jeg laget en liten tradisjon på at hver av guttene våre får sengetepper til den første julen, sengetepper som jeg har sydd og quiltet. Stoffene jeg har brukt er noen jeg hadde med meg fra USA sist jeg var der, men jeg hadde bare nok til to sengetepper, så hva gjør jeg da når gutt nr. 3 kom? 

Foto: Notre de Maison




 Jeg har vært og sett i mange butikker og på nettet, men jeg finner ikke tilnærmet like tøystoffer noen steder, så da bestemte jeg meg for å kjøpe et som er ferdig; og så brodere inn monogrammet slik som på de to andre sengeteppene. Som en liten "erstattning" har jeg strikket babyteppe med monogram på, så han også har et teppe mamma har laget. Jeg er litt opptatt av å ikke gjøre forskjell på våre tre gutter. Sannsynligvis tenker de ikke slik i det hele tatt, for hva er vel et hjemmelaget sengeteppe for en gutt egentlig...? Kanskje når de selv får barn; at det vil bety noe mere da? Ihvertfall har de hver sin "Minne-eske", med de første skoene, henteklær fra sykehuset, teppe, smokk, kosebamse/klut, dåpsklær, hårtust med mer. Mannen min bare smiler av mine "samlinger", men jeg tenker at dette er minner fra en tid en ikke får tilbake. Er det så rart at jeg vil verne om slike minner fra det som var, slik at det kan bli med til det som kommer...?

Foto: Notre de Maison



Men...tilbake til dette sengeteppet...dette var nemlig ikke lett å finne det. Jeg tenkte lenge på ett fra Greengate, men det ble ikke helt slik jeg hadde sett for meg; det var for tynt. Jeg ville ha det tykt, litt stivt, og varmt; slik et ordentlig quiltet sengeteppe skal være. Dessuten må det heller ikke være for babyaktig; for det skal kunne brukes i årene som kommer. Jeg ble så glad da jeg fant et sengeteppe fra WheatLille Mille; en nydelig butikk med barneklær og interiør. 

 Butikken i seg selv er vel verdt et besøk; så ta turen dere som kan.

Sengeteppet skal få brodert monogram på, slik som de andre teppene. Håper det blir fint. Jeg er ihvertfall fornøyd, selv om det er litt vemodig at han ikke får det helt likt som de andre to. Men.....slik ble det.

Foto: Notre de Maison



Seneteppet er tosidig, og begge kan brukes som jo er praktisk. Det rutete er forsiden, det ensfargede er bak. Jeg fant flere flotte puter fra Greengate som ble fine til dette teppet, så jeg har litt å bygge på. Her er et bilde av det brettet, så baksiden kommer frem.



Gleder meg til å pakke det inn. I år skal jeg bruke gråpapir og bånd i sølv og hvitt, og pynte pakkene litt ekstra. Ihvertfall til alle de voksne. Til de små er det jo fortsatt mest gøy med pakker i masse farger!

Om litt skal jeg gå og hente mine to små på skolen og i bhg, og lillegutt skal få en varm flaske melk. Julekortene våre fra Optimalprint er kommet, hele 50 stk skal ut i år. Godt å være ferdig med dem! Av i overkant 80 bilder endte vi opp med å kunne bruke seks. Faktisk bedre enn i fjor..!
Ha en fin dag alle sammen!

8 kommentarer:

Hanne sa...

Hei! Så koselig å ha sånne tradisjoner! Tenker nok de vil sette pris på teppene sine også når de blir større. Dette teppet var jo kjempefint, skikkelig lekkert i fargene! Ha en fin kveld videre!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Takk for koselig hilsen! Håper du har rett. Ha en fin kveld du også!

Anne-Kari sa...

Så fint teppe! Kan du ikke legge ut bilde av de andre teppene også? :) Klem!

MissMette sa...

Kjempeflott tradisjon ღ - koselig med slikt og veldig vakkert teppe du har her... Ha en fin kveld videre, klem fra Mette

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mette! Tusen takk for koselig hilsen! Ha en fin kveld du også!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anne-Kari! Så koselig å høre fra deg her inne! Har du fått deg blogg? Kommer ikke inn jeg, men følger deg gjerne om jeg får lov. Kan godt hende jeg legger inn bilder av de andre teppene;) Ha en fin kveld, og lykke,lykke til imorgen!!! Stor klem!

cissemosse sa...

Hei, hei!! Jeg har desverre ikke igjen noen av strømpene på bildet. Planen var å lage fler, men printeren min har streika...aaaargh! Jeg har noen få andre igjen, de ligger i Epla butikken min (Butikken heter Cissemosse på Epla). Får jeg fart på printeren skal jeg gi deg beskjed! Jeg fant forresten feiebrett til slutt på Bilina på Stabekk. Hurra!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Cissemosse! Så bra du fikk tak i feiebrettet! Alltid kjekt når det ordner seg. Gi meg gjerne beskjed hvis printeren virker igjen, de var så vakre disse strømpene på bildet ditt, fikk så lyst på dem. Forsøkte å se i nettbutikken din, men fant dem ikke. Du har vel ikke en link..? Ha en fin kveld!