tirsdag 29. november 2011

Juleblomster i rødt og hvitt..

I dag har jeg fått på plass litt juleblomster. Egentlig hadde jeg tenkt å vente til helgen, men da jeg var innom Oasen Hageland, var det altfor mye flott å velge i! Dermed ble både azalea og julestjerner med hjem. Litt overrasket over de hvite julestjernene i år; er alle like "gule" i fargen? Selgeren mente årsaken til dette var lyset til gartneriene, så jeg håper å finne noen hvite julestjerner litt lengre inn i desember. Blomstene som Oasen hadde ble ikke fine mot rent hvitt, så da ble det de røde som fikk være med hjem istedet. 

 
Koselig å ta i bruk champagnebollen fra Riviera Maison! Artig at den også kan brukes til blomster ( det er jo ikke akkurat så mye champagne som drikkes her i huset;) )






Det ble faktisk plass til hele fem julestjerner, og en stor hvit azalea i midten
En liten gyngehest i sølv, og litt julekuler, sammen med et sløyfebånd i sølv og hvitt.








Jeg tok litt aluminiumsfolie rundt hver blomsterpotte, og flere lag med aluminiumsfolie i bunnen; og da skulle det gå greit å ha i blomster. Siden vi bruker en stjerne i toppen av juletreet og ikke et spyd, så passet det jo fint å bruke det i blomsteroppsatsen i stedet? 
Jeg synes det ble veldig fint, 
hva synes du? 


Nå har roen senket seg her hjemme, etter det som har vært en ganske travel dag. Vår eldste sønn er ikke hjemme, og vår nest eldste spiser kveldsmat og ser barnetv. Vi skal se film og kose oss nå som babyen skal sove om litt. Det blåser og rusker skikkelig ute, deilig å være inne og tenne lys!
I dag har vi tatt søskenbilder hos fotografen, blir spennende å se både de og 1.års bildene neste uke!

Ha en flott tirsdagskveld videre!

7 kommentarer:

Anonym sa...

nydelig! nina

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Nina! Kjempekoselig at du likte oppsatsen min! Jeg er litt ny på det området, men alltid gøy å prøve noe nytt! ;)Ha en fin kveld videre!

Anonym sa...

Hei!
Det var bare rålekkert. Spørs om ikke jeg må herme litt altså ;-)
Ha en fin kveld :-)

Anne-Kari sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne-Kari sa...

Nydelig gruppe! De skarpe formene på julestjerna ga en flott kontrast til den sarte azaleaen! :)
Azalea og julestjerner (+ amaryllis/ridderstjerne) er mine favoritter blant juleblomstene også :)
Håper dere har hatt en koselig kveld, og at bildene blir bra!

Klem fra meg!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei "Anonym"! Så koselig, veldig artig å høre! Ha en fin kveld du også.

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anne-Kari! Hehe...jo, det har du helt rett i. Takk for at du tipset meg, nå har jeg rettet det opp;)
Kvelden har vært rolig og koselig, nå er det "Privat Praksis";) Vi snakkes!