onsdag 23. november 2011

NiB Galleri; Advent lysestake

Advent...
Hele ordet oser av forventninger og glede for det som kommer. Her har guttene våre allerede begynt nedtellingen til adventkalenderen kan åpnes, og gleden var stor da de kom hjem i går og så at adventstaken stod klar i vinduet. Da vet de at det ikke er lenge igjen! Siden NiB har laget et galleri, så legger jeg inn et bilde av vår lysestake. Jeg har lenge lett etter den "perfekte"  uten å finne den, og har derfor byttet den ut hvert år.....frem til i år. For nå er den på plass, den jeg har har ønsket meg lenge. Lysestaken med engler fra Perfect Home. De små zink hjertene fant jeg på Sparkjøp.
For oss betyr engler noe helt spesielt, og det at de kan "følge" oss inn i adventtiden.....det betyr mye her hjemme. 



Englevingene som henger på lysestaken har også en spesiell betydning for oss. Samtidig som det er litt vemodig, så er det også godt; fordi julen er tiden til å verne om minner og opplevelser fra det som har vært. Et nytt år ringes inn om ikke lenge, og tiden går ofte fortere enn en er klar for. Da er det godt å bruke denne tiden til stanse opp litt i hverdagen, til å roe alt ned, og tenke på det som har vært, og samtidig kjenne på gleden over det som kommer.


 Og så gleder jeg meg til dagene som kommer nå i førjulstiden. Til hele desembermåneden. Det er så mange fine ting som skjer, koselige stunder med familie og venner, planlegge og handle gaver, og lage julegaver sammen med guttene. Til helgen skal vi handle inn til juleverksted som vi har hvert år. Det er veldig koselig og de er så stolte over alt de får til! Og tenningen av julegranen i byen, og pepperkaker og gløgg når julepynten kommer opp her hjemme. Til gleden og forventningene fra guttene våre, og reaksjonen til yngstemann når han ser juletreet for aller første gang.




Gleder 
 meg
   til  
Jul!

6 kommentarer:

Hanne sa...

Oj så fin! Denn har jeg ønsket meg lenge, men det er ikke så lett å få tak i denne her uten å være med på/ha et party. Uansett ble den kjempefin hos deg! Likte zinkhjertene veldig godt! Kos deg i førjulstida!

Anonym sa...

Denne adventstaken ble jo kjempefin! Zinkhjertene er veldig søte, og str på lysene passet bra! Sjønner at engevingene betyr noe spesielt, de ble vakre på lysestaken! Ha en fin dag!

Jatte sa...

Nydelig stake, ønsker meg også denne :)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Jatte! Så koselig at du fant veien inn hit til meg! takk for koselig kommentar;)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Hanne! Jeg tror du kan ringe/maile til PH, og få oversikten over en forhandler i nærheten av deg. Da kan du ringe dit og legge inn bestilling, men det lønner seg jo å ha et party da, for da får du den billigere;) Ha en fin adventsøndag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei anonym. Takk for koselig kommentar, ha en fin adventsøndag!