torsdag 24. november 2011

Jakten på en veggklokke

Jeg fikk så lyst til å vise veggklokken vår!
Jeg har lenge ønsket meg en stor veggklokke med romertall til stua. Egentlig var det en fra Blanc D`Voire ( bilde under "InteriørdrømmerII ) som jeg ønsket meg, men den ble altfor stor, og ingen vegger passet helt. 


Så forsøkte jeg å bytte den ut med klokken på kjøkkenet, men den ble for liten. Dessuten falt den klokken i gulvet for en stund siden også, så den går litt sakte av og til. Den må også byttes ut etterhvert, men det haster ikke. 



Så jeg tok likevel turen ned til Fargerike for å se litt. Denne butikken er så vakker, at det å bare gå rundt og se er artig i seg selv. Så mange flotte ting, og små og store detaljer over alt.

I det jeg går ut av butikken, ser jeg en klokke borte ved malingen, og det er ikke hvilken som helst klokke. 


Det er den klokken, den som jeg bare vet at vil passe perfekt inn hjemme hos oss. Og det synes jeg at den gjør, jeg er kjempefornøyd!



Det var jo også litt artig at puten fra Kremmerhuset nesten var identisk til klokken på veggen. 

Jeg husker at jeg tenkte at en slik klokke ville vært flott på veggen i stua. Nå koser jeg meg med den hver dag. Klokken henger slik at den kan sees både fra kjøkkenet og fra stua, og det er jo greit og praktisk på en gang.


Jeg var veldig spent da jeg satte den i gang, for jeg ville ikke ha en klokke som tikker høyt.  Heldigvis, er denne helt stille.




Jeg liker veldig godt kanten rundt i zink. Det gjør at den passer inn med de andre tingene vi har i stua, og romertallene, og viserne, rett og slett hele klokka er fin!




Hva synes du?



6 kommentarer:

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Den klokka var fin... Jeg er akkurat på samme jakten som du har vært. Den likte jeg godt

Ha en fin dag
klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk, det var koselig! Håper du finner en du vil like du også! Ha en fin dag!

Anonym sa...

Veldig fin klokke, skjønner godt du er fornøyd med den!

Anonym sa...

kjempefin klokke :) og nydelig adventsstake med vakre små englevinger på ;)

God adventstid til dere. Klem fra Fran.

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei anonym. Takk for koselig kommentar!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Fran! Så koselig, det var artig å høre. ha en flott og koselig adventstid dere også! Klem