torsdag 10. november 2011

Deck the Halls....

Nå er det ikke lenge til jul! Snart desember, og på tide å pynte huset. Jeg gleder meg veldig til å pynte i den "nye" stua! Jeg har også lyst til å bytte ut litt av det vi har av julepynt. Tone ned det røde, og satse mer på sølv, hvitt og grønt, og heller innslag av rødt. Hos oss er julen preget av at vi har mye familie i USA, og at mine foreldre har bodd der i mange år. Så vi pynter slik vi alltid har gjort, med girlandere, blomsteroppsatser, bånd og lys. Masse lys!
Foto: Country Living








Når peisen vår er ferdig pyntet, ligner den litt på denne. Med girlandere på toppen, og ned langs siden, levende lys i lykter på gulvet. Og ikke minst, det må være julestrømper på peisen. I år blir det fem stykker, med en ekstra julegave i hver. Koselig! Peisen og alle girlanderne rundt om i huset er det første som kommer på plass første helgen i desember. Så kommer det andre i dagene etter..

Foto: Country Living

Jeg bruker å pynte med girlandere av gran rundt i huset og på peisen, og lykter og stearinlys. Da var det jo ekstra gøy å finne så mye herlig inspirasjon hos Country Living!

Foto: Country Living

Nydelig...

Foto: Country Living

En kjempegod idè dette her. Slik vil jeg også pynte i år!

Gleder meg veldig til å sette på julemusikken, 
kjenne lukten av granbar bre seg i huset, 
og kose meg med gløgg og pepperkaker. 
Herlige JUL!

2 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Herlige jul ja :)
Det er bare en av årets mest koselige tider, selv om vi ofte styrer litt ekstra.
Ha en fin helg!!
Klem

Mamma til tre sa...

Ja, men det er jo så koselig! Fant masse flott pynt i byen idag, gleder meg til å dekorere juletre og peis. Ha en fin helg dere også!