onsdag 16. november 2011

Årets første julepynt fra Riviera Maison

Jeg merker at julestemningen er på vei inn for fullt, og det er julepynt i nesten alle butikker allerede. Det er jo flott, men kanskje litt tidlig, og litt mye? Samtidig er det jo spennende å se hvordan trendene blir. Hvor mye rødt er det i år, og er det natur eller sølv...


Foto: Notre de Maison/MT3

Hos oss er julen preget av tradisjoner, så her pynter vi stort sett med det samme hvert år, men jeg fikk lyst til å bytte ut litt av det røde i år siden vi har pusset opp i stua. Sølv er veldig fint synes jeg, og litt rent og klassisk, lett å kombinere med pynt en har fra før. Og så er det jo så koselig å bare gå og se på all den fine julepynten som kommer frem overalt. Det er så mye å velge i!

Foto: Notre de Maison/MT3
 Men det å finne barnevennlig juletrepynt, det er ikke like lett. Ikke hvis en skal finne noe som også er vakkert, stilig, dekorativt, og variert i formen, og som samtidig skal kunne tåle en liten barnehånd som undersøker sitt første juletre. 

Foto: Notre de Maison/MT3

Derfor var jeg så glad da jeg fant denne julepynten 
fra Riviera Maison
Så mye forskjellig, og så vakkert og detaljert!

Foto: Notre de Maison/MT3

Julepynten fant jeg i favorittbutikken min;  Z hos Laila. 
Riktig nok er den i plastikk og ikke i glass, men med tre små gutter, 
hvorav den minste får se et juletre fra krabbehøyde for aller første gang...; ja, da er det helt perfekt! Glasspynten kan komme senere. Julen er jo først og fremst for ungene, men når det går ann å pynte litt sånn at mammas interiørdiller kommer litt frem også, 
da er det jo helt topp! Jeg kan nesten ikke vente til første helga i desember så jeg kan julepynte huset...

Foto: Notre de Maison/MT3


Julepynten kommer i esker med 50 stk i forskjellige former, og med ulik pynt. Noen har glitter på, og noen ikke. Kongler, hjerter, spyd og julekuler, stjerner og mye mer. Utrolig flotte!


Foto: Notre de Maison/MT3

Er de ikke fine? Synes de passet fint i champagnekjøleren også jeg...Tror de skal få ligge der litt til...

Gleder meg til jul....

5 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Ååå så mye fint!!
Jeg har aldri vært på den butikken, kanskje jeg snart må ta en tur ;)
Ha en fin kveld videre!
Klem

Ingrid Louise sa...

Kjempefin julepynt!!
Og så praktisk at den tåler litt!!
Her i huset er de tre "små" blitt store,men en kattunge kan bli utfordrende!!
Lurt og vakkert tips!!
ha en fin kveld,klm ingrid louise(lady louise)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk, Mirjam! Hvis du ikke har vært hos Z hos Laila, har du virkelig gått glipp av noe. Det er en FANTASTISK butikk, helt nydelig. Så mange flotte ting! Jeg har ønsket meg gavekort der til jul, har mange ting jeg gjerne skulle hatt med meg hjem;). Ha en fin kveld du ogå, og kos deg med partyet ikveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid Louise! SÅ koselig at du tok turen inn til meg! Jeg må nok innom din blogg og ta en titt etterpå også;). Koselig at du likte juletrepynten. Nettopp det at Rm klarer å kombinere det praktiske med det estetiske gjør jo dette produktet til noe unikt og lekkert. Mht katten skjønenr jeg godt hva du mener...har hatt katt elv, og juletrepynten fikk "kjørt" seg litt da ja;). Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Kjempefint! Sølvpynt er utrolig fint. Håper du legger inn bildet av juletreet når du har pyntet det.