tirsdag 25. oktober 2011

Prosjekt makeover Stue ; del 3: nye liftgardiner!

Da er endelig gardinene kommet på plass, og jeg er helt ferdig med stua. Det er utrolig deilig, men selv om det har vært litt av en jobb, så har jeg kost meg mens jeg har holdt på. 
Jeg hadde aldri fått det til hvis ikke min mann hadde passet barn og hus mens jeg malte, 
og egentlig var jo det en ganske grei arbeidsfordeling? 
Lenge leve likestillingen! 

Jeg synes stua ble lunere og koseligere etter at vi malte og de nye gardinene kom på plass. 

Her er litt flere bilder av stua, med de nye liftgardinene fra Hansen & Dysvik! Blir fort litt bilder, nesten vanskelig å begrense seg... Håper dere orker å se litt mer av stua!

Gardinene stenger solen ute, selv om de ikke stenger for alt lys. 
Da blir rommet lyst og luftig selv med "mye" gardiner.

 Jeg er så fornøyd med veggfargen, og synes at bildene og lysekronen passet mye bedre inn nå, enn med den andre veggfargen. Det er godt å kjenne på at en har valgt riktig farge, 
det hadde vært kjedelig å måtte gjøre jobben om igjen..
(...noe jeg kan si at ikke frister her og nå)!


Detalje fra gardinene. 

7 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Bare en ting å si; Det ble lekkert :)

Mamma til tre sa...

Takk, Mirjam! Det var koselig å høre! Ha en fin dag!

Anonym sa...

Nydelig! Ble så mye mer varmt i rommet med en gang. Veldig fint!

Mamma til tre sa...

Tusen takk, koselig at du likte stuen vår! Ha en fin kveld videre!

Ida & Svein sa...

Hei!
Vakre gardiner som passet erfekt til en ymalt stue.. :)
Hvilke merke brukte du på malingen? Var dekkevnen god?
Ha en fin kveld videre! - Ida :)

Mamma til tre sa...

Hei Ida! Så koselig at du fant veien inn til meg, og takk for hyggelig kommentar! Jeg brukte Jotun Sense, ettersom jeg malte med barna våre i huset, og da den er uten farlige avgasser. Den dekker veldig bra, men tørker fort (overmalbar etter to timer, brukstørr etter en time)og derfor bør du ikke male store flater av gangen. Du bør også bruke en glattepensel hvis du har panel, da får du flottest resultat. Jeg brukte glansgrad 10, da vi har så mye lys inn i rommet. Ha en fin kveld videre!

Anonym sa...

Utrolig flott! De gardinene ble kjempefine hos deg! Har dem i beige selv, og er også veldig fornøyd med dem. Og den peisen da....utrolig stilig! Som å se et interiørblad! Ha en fin dag!