søndag 23. oktober 2011

Prosjekt makeover - Stue; del 2

Da er jeg ferdig med å male stuen.  Det var godt å kunne rydde og vaske i går, og få alt tilbake på plass med god hjelp av naboer og venner. Utrolig deilig å være ferdig, og i dag skal vi bare kose oss.

Her er litt flere bilder, og det kan godt hende det kommer mer, for det var litt av en jobb! Nå er det pause med prosjektene, og etter å ha malt et soverom, en gang, en kiste, en slagbenk og en  stue, - og det helt alene...så er vel det greit tenker jeg..
Ihvertfall for en stund!

Etter at vi malte, kom peisen virkelig til sin rett, og ble det fokuspunktet vi ønsket oss da vi bygde huset. Vi synes det ble fint!

 Litt fra spisestuebordet, og den gamle amerika kofferten. 
Lysekronen, urnen og lysestakene kom bedre frem mot den "Kalkgrå" veggfargen ( kode 2903-Y30R, 10342) enn mot "Lys Toscana" som vi hadde før.
Kofferten har fått selskap av lammeskinn fra Ikea,
og roser fra Lene Bjerre.

Veggord på toppen av døren mellom kjøkken og stue.
"Kjærligheten overvinner alt"!

Sofaen vår mot det grå. 
Den og putene kom bedre frem nå synes vi, 
i og med at sofaen er mørk koksgrå i stoffet.



 Det kan fort komme flere bilder fra stua, vi får se hva som skjer!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!

Jeg oppdaget bloggen din nå på morrakvisten - og den er superfin!!
I tillegg ser jeg du har shinet opp stua di(som ble rålekker..) og brukt en farge jeg snuser litt på til min stue, så lurer på om det er greit med et par spørsmål?!
Bilder på nett "lyver" jo bittelitt - blir den veldig mørk?
Jeg har møbler i sandfarge, tror du det blir kræsj eller kan det se ut til å funke? Har som deg sol i stua hele tiden - og iogmed det er litt rødt i fargen - synes du det noen ganger blir rosa, eller slipper man det?

Mange spørsmål.. Har du tid å svare er det hyggelig, har du ikke er det ingen sure miner!

Mvh
Lill-Ann :-)

Mamma til tre sa...

Hei Lill-Ann! Tusen takk for koselig kommentar, og så kjekt at du fant veien inn hit til meg! Det som gjorde meg litt engstelig for å velge ut farge selv, var nettopp pga solen, og at jeg ikke ville ha noe som ble rosa. Jeg ble derfor overrasket da interiørarkitekten foreslo grått med rødt, men nå har vi hatt den på veggen og sett sola gjennom et døgn, og jeg angrer ikke på fargen. Den blir ikke rosa, men er lun og varm. Den er rett og slett bare vakker. Jeg er så fornøyd!!

Nå er jeg litt usikker på hva du mener med "sandfarge". Er det mot det beige, eller er det en mørkere variant av off-white? Sistnevnte fungerer veldig bra, og jeg har beige håndklær over stolene på kjøkkenet som er synlige fra stua. Jeg føler ikke det kræsjer? Ta en titt på bildene jeg la ut i forrige innlegg, der ser du hva jeg mener. Du kan jo uansett få tak i en fargeprøve, male den på en løs flate og flytte den rundt i stua og se. Det gjorde jeg, og det er verdt den jobben, og den tiden det tar.

Mht maling som blir rosafarget så kjenner jeg til det. Malte to rom i "Cappuchino". Det ene er beige, og det andre går mot rosa. Helt utrolig som lyset spiller inn! Håper du finner ut av det, og lykke til! Vil gjerne se bilder;)Ha en fin dag!

Anonym sa...

Takk for godt svar:-)Det aller beste er jo at fargen ikke blir rosa!
Er ganske gøy, for jeg ser du har det samme stuebordet som meg, og tror gulvet er noe av det samme også (valnøtt her).
Jeg har brune skap, brune bord og en sofa som kanskje er mer riktig å kalle mørkere sand mot brun (kan man si det? )

Igjen - superfin blogg med fantastiske bilder!

Lill-Ann :-)

Mamma til tre sa...

Hei igjen! Ja, da har vi mange av de samme tingene. Både sofabord, spisestuebord og sjenk og tv benk er valnøtt, gulvet er merbau, så det er varme bruntoner. Jeg synes den grå fargen står flott mot det brune, men det tror jeg skyldes at den er varm i tonene. En kald gråfarge tror jeg ikke hadde blitt fin hverken mot beige eller bruntoner. Lykke til, det blir sikkert veldig bra uansett hvilken farge du velger! Skal prøve å få lagt inn fargenummeret i bloggen;).

Anonym sa...

Flott, takk igjen!
Gjett hvem som skal ut å skaffe fargeprøve!

Fortsatt glad søndag til deg :-)

Mamma til tre sa...

Tusen takk, kos deg du også!

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Utrolig fint det ble... Virkelig flott! Ha en fin søndag
klem

Anonym sa...

Så vakker stue! Fargen er kjempefin! Du har det sååå koselig :) Klem fran ;)

Anonym sa...

Hei det ble utrolig fint med ny farge i stua hos deg. Nå har jeg leitet gjennom alle fargekartene mine, men finner ikke noen farge som heter kalk grå. Håper du legger ut fargekoden.
Mvh Kristin

Mamma til tre sa...

Hei Kristin! Så koselig at du likte fargen vi har valgt! Nå har jeg hentet malingspannet, og fargekoden er: 2903-Y30R, 10342. Ha en fin kveld!

Mamma til tre sa...

Hei Fran! Kjempeartig at du likte fargen, og stua vår! Alltid så koselig å høre fra deg her inne også! Ha en fin kveld!

Mamma til tre sa...

Tusen takk, Eva Elisabeth! Alltid koselig å høre at andre liker hvordan vi har det, selv om vi er veldig fornøyde selv også. Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Tusen takk for koden.Nå bærer det rett til fargehandelen for å kjøpe maling i morgen. Tror denne fargen vil passe godt hos oss også.Kos deg videre i den flotte stua, koselig blogg du har. Kristin

Anonym sa...

Tusen takk for koden.Nå bærer det rett til fargehandelen for å kjøpe maling i morgen. Tror denne fargen vil passe godt hos oss også.Kos deg videre i den flotte stua, koselig blogg du har. Kristin

Mamma til tre sa...

Hei Kristin! Bare hyggelig, kos deg med fargeprøver og maling! Blir sikkert kjempefint! Ha en fin kveld videre!

Anonym sa...

Hei Så fin farge i stua!! Jeg hadde tenkt å kanskje velge kalk, men nå kom jeg jo på litt andre tanker. Hvilke farge har du på panelen på kjøkkenet? Anne M.

Anonym sa...

Hei Fine farger:) Hvilke farge har du på veggen på kjøkkenet? Flott side!! Anne M.

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Anne M! Tusen takk, så koselig at du likte fargen på veggen i stua! vi er fortsatt veldig fornøyd med kalkgrå i stua, og når jeg ser på de gamle bildene er jeg veldig glad for at jeg gjorde denne jobben;). Fargen på kjøkkenet heter "Tåke". Er veldig fornøyd med denne også, og har ingen planer om å male om. Kalkgrå og Tåke er to farger som begge er varme, og som harmonerer sammen. Lykke til med fargevalget, og ha en fin kveld! Klem

Anonym sa...

Hei. hvilken hvit farge har dere på peis/veggen der? som går mot kalkgrå? den ble knall fin!! jeg har kalkgrå i flere rom og vurderer nå og legge den inn i stua også

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei! Takk for koselig hilsen, og jeg skjønner deg godt; kalkgrå er en nydelig farge! Vi har malt lister og peis med antikkhvit. Lykke til!