fredag 14. oktober 2011

Fred og ro, og peiskos..

Da har stillheten endelig senket seg i vårt hjem, og alle våre tre små sover. Endelig helg, og jeg gleder meg til to dager vi kan kose oss med guttene våre, og finne på artige ting alle sammen. 
Helgen er på sett og vis litt " hellig".
Da er det familietid så langt det lar seg gjøre. 

Men det er imorgen. 
Akkurat ....skal jeg bare sitte foran peisen med kaffekoppen, tenne noen stearinlys, lese boken min
og kjenne varmen fra peisen. 



Jeg er så glad i denne peisen. 
Jeg har alltid ønsket meg en Roger Pearson peis, 
og da det nye huset vårt stod ferdig, 
var drømmepeisen på plass i stuen. 
Modell "Classic" stor, med luxus lys estremos marmor på topphylle, rundt innsats og gulv.



Lysestaker og lammeskinn fra Ikea, tallerken fra Riviera Maison.
Kopp og skål fra Lintøygaarden


Denne engelen betyr noe helt spesielt for meg, 
og den står på peisen for å minne meg på hva som er viktig i livet, 
og på å ta vare på alle øyeblikk. 
For plutselig er de over, og de kommer ikke tilbake...  


"Alle disse dagene som kom og gikk...
ikke visste jeg at de var livet.."
                                               Sødergren


Ønsker deg en fin kveld, og en god helg med de du er glad i. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

For en peis!! Nydelig! Kan godt se at det var drømmepeisen ja. Kos deg med boka;)

♥ Monica ♥ sa...

God lørdagsmorgen! Tusen takk for koselig kommentar på prosjekt slagbenk i bloggen min. Jeg har ikke sett bloggen din før, men jammen skal jeg legge den til på blogglisten min. For en fantastisk peis du har. Skjønner godt at du er glad i den. Bildene er nydelige og det ga meg en god stemning. Skjønner godt at du koser deg.
Angående spørsmålene om slagbenken. Den er lakkert fra før og jeg pusset den lett med sandpapir for hånd. Tenkte å bruke maskin, men det var ikke nødvendig. Jeg grunnet ikke, men bruker gulvmaling fra Trestjerner. Vannbasert med glansgrad 20. Jeg ønsket en maling som er slitesterk og da tror jeg den passer perfekt. I tillegg er den luktsvak og hurtigtørkende, noe som passer godt siden jeg maler på stua og er utålmodig....hehe.
Hvordan den skal trekkes om vet jeg ikke enda, men vi har mørk grå sofa så det er mulig det blir en lignende farge. Skal ta en titt på møbelstoffer på nettet etterhvert.
Håper du har en super lørdag. Gleder meg til å lese mer i bloggen din.
Klemmer fra Monica

Mamma til tre sa...

Hei Monica! Så koselig å høre fra deg! Jeg ble skikkelig inspirert jeg nå, og har allerde gått i gang. Er litt utålmodig jeg også, og vil gjerne ha ting unna! Hvis alt går etter planen, kommer det ett innlegg til ila helgen om min slagbenk, håper den blir like fin som din!
Ha en flott dag videre!