søndag 9. oktober 2011

Et maleprosjekt under "skal vi danse"

Ja...det ble det altså her. Jeg satt og leste et interiørblad igår kveld mens "Skal vi danse " gikk på TV2. Jeg fant et bilde av en gammel kiste som var malt, og kom til å tenke på en gammel kiste jeg fikk av mine foreldre. Denne hadde mormor brukt til USA, men den var  skadet og svært slitt, i tillegg til at brunfargen gav assosiasjoner til noe mindre hyggelig... Derfor har den stått i kjelleren i flere år, fordi den ikke kan brukes slik den er. Eller skulle jeg si "var"....

For innen "Skal vi danse" var ferdig, hadde jeg hentet kisten,  
 vasket og pusset, skrapt og vasket igjen
og malt den hele to strøk!

Både mannen min og jeg synes den ble flott, og vi gleder oss til mamma ser den i dag. Nytt liv til gammelt. Inni er kisten helt intakt, dermed kan den brukes til oppbevaring!
Fargen er samme som på soverommet; S5000 N, men oppleves helt annerledes her nede i stua. Merkelig som lyset kan spille inn!

Hva synes dere?




Grått i ulike nyanser kan være fint sammen, 
og rosanyanser er alltid vakkert mot det grå.





11 kommentarer:

Randi sa...

wow, skal si du er effektiv! skulle gjerne hatt litt av din gå-på-vilje med alle de halvferdige (eller ikke-påbegynte) prosjektene vi har her hjemme!

Kista ble jo rålekker, dumt at en slik gammel sak skal stå bortgjemt. Nå kom den endelig til sin rett :))

mirjamsdrøm sa...

Den ble jo kjempefin!!
Og nydelige roser :)
Kos dere med besøk idag!
Vi skal til mamma og de på fårikålmiddag, og jeg skal ha med meg nybakt bladkrans..
Søndager er herlige!

Mamma til tre sa...

Hei Randi! Så koselig at du tok turen innom bloggen min! Gøy at du likte kisten vår, vi synes også den ble fin. Slike prosjekter er jo bare gøy, fordi resultatet MÅ bli bedre enn utgangspunktet, og med maling ser en jo resultater så fort! Jeg er nok en liiiten anelse utålmodig, så jeg liker å få ting unna som jeg begynner på. Takk for koselig tilbakemelding, og ha en fin dag videre!

Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Mmmmm...fårikål middag! Det er jo bare kjempegodt! Tusen takk for koselig tilbakemelding, artig at du likte kisten! Det er jo alltid litt spennende å endre så drastisk på noe som er gammelt, medn det var ikke restaureringspotensiale i denne her, så skulle den brukes, så måtte den endres! Ha en fin dag!

Anonym sa...

Utrolig fin den ble! Du er jammen både flink og effektiv! En smart løsning.

Mamma til tre sa...

Hei anonym: tusen takk, så koselig å høre! Er goddt fornøyd idag også jeg, og synes det er artig å se at den er i bruk. Ha en fin dag!

Anonym sa...

Råflott! Utrolig stilig! At jeg ikke har tenkt på det før. Nå skal malekosten frem, takk for inspirasjon!

Anonym sa...

Den ble kjempefin! Så koselig med sånne gamle ting.

Peppes

Mamma til tre sa...

Tusen takk, Peppes;)! Kjempekoselig å høre!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så kjempefin! :) Og du er jaggu effektiv!!

Takk for fine kommentarer hos meg ♥

Mamma til tre sa...

Hei Vibeke! Tusen takk! Ja, med tre unger må det gå unna, ellers blir det ikke gjort! Hastverk er lastverk, men er en effektiv kan det gå fort og bli bra likevel;)!