tirsdag 20. september 2011

Velkommen inn!

Gangen, det er det første møtet med huset. 
Den skal være koselig, ønske velkommen, og gi ro og fred synes jeg. 

Vi valgte en stor gang på litt over 20m2 da vi bygde, 
og er veldig glade for den gode plassen når fem stykker skal ut av huset på en gang hver morgen.


Franske dører mellom gangen og stuen. 
Dette er tatt fra stuen.
Dørmatte "Welcome Home XL", fra Riviera Maison.


Flisene til gulvet kjøpte vi i Stavanger, og fraktet hit. Mønsteret de ble lagt i tegnet vi selv, og fliseleggen gjorde jobben. Det tok noen timer, men vi er veldig fornøyde. Praktisk med sjatteringer i flisene er det også, når ungene løper inn og ut med støvler og regntøy. Hvite fliser i gangen har vi hatt en gang, og ALDRI mer!


Nattbord fra IKEA kan brukes til mye! Med bokstaver fra interiørbutikken og støvler fra Ilse Jacobsen, blir det ganske så koselig. Lykten er fra Lingaarden, hjertet fra Fargerike og bamsen fra barnerommet.



 Benken var et "must have" jeg så på Fargerike. Et skikkelig impulskjøp, som ikke fikk plass i bilen, så jeg måtte ringe til pappa. Men..jeg har lært "the hard way", at når en ser noe så flott som en bare VET at vil passe perfekt inn, da må man bare ta det med seg, for det står der garantert ikke neste gang du er innom. Jeg er så glad i denne benken, og synes den gjør hele gangen.

Gardinene er rett og slett et aldri så lite funn! 
Innerst i et skap i en interiørbutikk lå de.
De var en vareprøve, men jeg var heldig og fikk kjøpt dem. 
Senere har jeg funnet håndkle til badet med samme pynt.


Speilet er en ramme fra IKEA. Nå selges de med speil, men da vi kjøpte vår var det kun ramme. Vi gikk til vår lokale glassmester og fikk satt inn speil, og synes det passer godt inn i gangen. Lykten har jeg to av, og er kjøpt på en interiørbutikk i nabobyen vår. 
Den er stor, i smijern og har nydelige frostroser på glasset. 
Lampen var et herlig impulskjøp fra Heffermehl.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Utrolig lekkert, stilig gang, og den benken er jo KNALLFIN: Har de den på alle fargerikebutikkene, eller er det bestillingsvare?

Mamma til tre sa...

Hei! Tusen takk, det var koselig å høre! Jeg vet ikke om benken er bestillingsvare, for den stod utstillt i butikken da jeg kom over den. Jeg er veldig fornøyd med den, og passer så godt inn samtidig som den er praktisk. Fin dag til deg også!

Anonym sa...

Stilig gang du har! Likte veldig godt fargevalget og at det er så gjennomført, med dekor på lamper, puter og gardiner! Lunt og koselig!

Mamma til tre sa...

Hei! Tusen takk! Artig å høre at andre liker det en selv er fornøyd med;) Fargevalget er litt nedtonet bevisst, for å gi et litt rolig inntrykk av gangen. Til jul pyntes det såløart mye opp her, men resten av året er det fred og ro;)