lørdag 24. september 2011

Prosjekt makeover; og overraskelse til mannen min!

Ja, soverommet er mitt neste prosjekt, og begynner til uka.
Mannen min skal på forretningsreise, og da blir dette en suveren overraskelse! 

Venner, familie og naboer stiller opp, og rommet skal forvandles....på EN DAG! For det er alt jeg har til rådighet, så det blir på en måte en "extreme makeover"
Jeg har handlet litt over tid for at han ikke skulle merke noe; så puter, pledd og pynt er på plass, 
men jeg må til IKEA og få tak i bilde til veggen. 

Fargen jeg har valgt er denne: 

 Valmuefrø.

Synes den er utrolig lekker, og den vil være flott mot hvitt tak og lister, hvit dør, seng og nattbord. 

Nytt sengetøy i grått og hvitt rokokkomønster fikk jeg tak i sist jeg var på IKEA med en venninne, så det er klart. 
Lyktene fant jeg på en interiørbutikk i Åmli. 



Med detaljer i sølv, grått og litt sort, 
og mange, mange myke puter og lunt pledd i pels.


To hvite eller grå Ektorp puffer skal stå foran sengen 
til avlastning av puter og pledd



....og nye lamper må på plass. 


Bilder av hele prosessen kommer iløpet av uken, 
med før, under og etter bilder...

5 kommentarer:

Mirjam sa...

Wow, så utrolig gøy:)
Er gøy med overrskelser! Gleder meg til å se resultatet!
Ha en kjempefin helg:)
Klem

Mamma til tre sa...

Takk, ja dette er kjempegøy! Håper bare jeg klarer å holde det skjult, så han blir overrasket!

Anonym sa...

Nydelig. Tror jeg hadde valgt grå ektorp fotskammler, men kanskje ventet til du har malt med å kjøpe dem? Hvite er jo også nydelig, men siden du har så mye hvitt allerede, kan dette brekke litt? Uansett blir det lekkert.. Lurer veldig på hvordan rommet ser ut nå?

Mamma til tre sa...

Hei! Huff ja, det er ikke godt å velge, så da er det jo flott at de selger løse trekk. Har to hvite ektorp bromma fra før, så det kan hende jeg bare kjøper grå trekk og flytter dem opp på soverommet til jeg ser hva som passer best inn. Uansett passer jo grått i stua også nå, så de skal nok bli brukt! Nå er rommet i en svak lys lilla og hvitt. En fin farge, men nå har vi hatt den noen år og vil bytte ut litt. Forandring fryder!

Anne-Kari sa...

Det blir veldig bra, vennen!! Vi har de samme lampene, og de gir et veldig fint lys :)