tirsdag 6. september 2011

Er du klar?

For høsten?


For nå er den her, enten du er det eller ikke. 

Nå stormer det utenfor, regnet pisker mot ruten, og jeg er glad for å kunne være inne og kose meg i varmen. 
Men hvor ble det av de fine høstdagene da? 

De som liksom skulle ta over og gi en myk start på høsten, etter en svært variabel sommer her på Sørlandet..



Det regner og regner...alt er vått, og grått,  og kaldt. 
Jeg ønsker meg en nydelig høstdag. En hvor jeg kan plante lyng og pyntekål i potter ute, sette frem lyktene og finne frem de varme pleddene og putene til utestolene. 

Ha koselige lange høstkvelder sammen med venner og gode naboer, og kjenne varmen fra nylaget kaffe mot høstkalde fingre. 

Jeg ønsker meg en fin høstdag. Mon tro om de kommer..

 Inntil da, får vel høsten bli med inn i stedet... 
 





 Lyng, eikenøtter og eikeblader i selskap med en høstklar hortensia..

..i et rødvinsglass, 
som fungerer helt fint som vase.



 ..og med levende lys. Så kan det bare storme ute alt det vil..



Ingen kommentarer: