søndag 25. september 2011

Lykken er en liftgardin

.....som passer inn og gir ro og helhet til rommet!
Jeg har nemlig funnet den perfekte liftgardinen til soveromsprosjektet mitt! Jeg liker den litt rolige, landlige stilen, men vil jo ikke ha alt hvitt. Så da jeg fant denne....ble jeg kjempeglad. Jeg har hvite blondegardiner med knytting på soverommet nå, og med denne inne i selve vinduet og de hvite utenpå, vil det bli et vakkert brekk mot hvite lister og grå vegger. 

Av erfaring vet jeg at grått mot grått kan være en utfordring å få til å passe sammen, men ettersom det brytes mot hvite gardiner og listverk, så vil det gå fint selv om det er nyanseforskjeller mot veggfargen. Jeg gleder meg til å henge den opp! 

Liftgardinen med monogram er kjøpt på Hansen & Dysvik

Foto: Hansen & Dysvik

Endestykkene på gardinstangen, 
og et utsnitt fra de hvite gardinene som 
skal henge inntil den nye liftgardinen.


Det andre vinduet på soverommet er mindre, og har denne filmen med frostet monogram fra 
Jeanne D`Arc istedet for gardiner.
Jeg synes dette gir et rolig og vakkert inntrykk i rommet.



15 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en flott liftgardin! Den blir nok lekker på ditt nye soverom. Heldige mannen din!

Anonym sa...

Ja, denne er kjempefin. Har den i hvit selv, og H&D selger dem i beige også. Gråfargen på denne er flott, men passet ikke inn hjemme hos meg. Tror den blir fin i ditt rom, og passer inn i den lett romantiske/landlige stilen som du ser ut til å like. Gleder meg til å se rommet ferdig! Hilsen Hanne

Mamma til tre sa...

Hei! Tusen takk, det var koselig å høre at du likte gardinen! Spennende dette ja!

Mamma til tre sa...

Hei! Ja, jeg så den var i flere farger da jeg kjøpte min, og den hvite var skikkelig fin, så det var litt valgets kvaler en stund ja;)
Endte opp med den grå fordi jeg har så mye hvitt i rommet allerede, men jeg er veldig spent på å få den opp og på plass! Håper det blir like fint som jeg håper på!

Anonym sa...

Så lekre. Finnes de i hvite også?

Gleder meg til å se bilde av oppussingen!!

Peppes

Mamma til tre sa...

Hei Peppes! Joda, de er i hvite også, og det skal visst være puter i både beige, hvitt og grått, men jeg fant ikke dem inne på nettbutikken dessverre. Sånn er det å ikke bo i Oslo;) Den hvite er kjempefin, så hvis den grå blir like flott som jeg håper på; kan det hende at jeg vil ha noen til andre rom også. Vi får se! Gleder meg til å sette igang!

Anonym sa...

Herrrrlig! Da må jeg komme meg en tur på H&D. Jeg kan godt kjøpe puter til deg hvis du vil, men du vil kanskje se de først?

Trenger gardiner til kjøkkenet. Er litt usikker på om vi skal ha like i stua også. Har åpen kjøkken/stueløsning.

Peppes

Mamma til tre sa...

Oj! Det var kjempesnillt av deg! Jeg vil gjerne ha en pute eller to, kanskje du kan sende meg en melding når du er der? Jeg kan gi deg nr mitt i en PM inne hos "oss";). Er i såfall hvite og grå jeg tenker på;)

Anonym sa...

Hei hei :) Hvor er endestykken på gardinstangen kjøpt?

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Den fant jeg på KiD. Det er ganske lenge siden jeg kjøpte den, og jeg lurer på om den var i to størrelser? Hør med dem; kan hende de kan skaffe enda. Lykke til!

Anonym sa...

Er endestykkene til gardinstangen kjøpt på kid?:)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Ja, jeg tror det var der. Tror endestykkene var i to str, men litt usikker siden det er en stund siden.

Anonym sa...

Hei
Jeg viste bilde på kid, de sa de aldri hadde hat dette endestykket til gardinstangen, jeg har så lyst på det. Du tror ikke det kunne hvert en annen plass ?

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hmm...det var veldig rart. Jeg vet at eneste stedet jeg kjøpte gardinstenger etc var der, og evt på princess. Synes det er veldig rart at de sier de ikke har ført denne, jeg husker jo til og med hvilken vegg de hang på. Jeg skal gå innom KId her ila uka og spørre for deg. Det er jo seks år siden, khan jo hende de husker feil? Jeg svarer deg her på dette innlegget;)

Anonym sa...

hei
Jeg har spurt på en annen kid butikk også, de seier og at de aldri har hatt denne. Kan du vær så snill å finne ut hvor den er kjøpt, har så lyst på den gardinstangen :)