torsdag 25. august 2011

Et gjemt øyeblikk...

Et gjemt " øyeblikk" ..


Det er så stille i mitt hus, og alt er bare fred
og jeg lar tanken vandre fritt, langt bort et annet sted.
For timene har dagen fanget, og gjort om til kveld
og barna mine sover søtt i sengen for seg selv.

Solen har gått ned forlengst, nå hilser mørket på
og jeg har lest og sunget litt for alle mine små.
En liten barnehånd i min, et hode på min pute
og utenfor er alt blitt stille mot min mørke rute.

Jeg legger dynen varsomt om en liten barnekropp,
og lister meg så stille ut, da det hviskes « stopp..».
Min lille skatt har satt seg opp og smiler bredt til meg;
«mamman min, jeg glemte jo å si jeg elsker deg!»

Jeg kjenner hjertet banke, og smiler der jeg står
mon tro han vet det lykkebrus han gir i det jeg går,
og gir han nok en klem og møter gleden i hans blikk,
og tenker for meg selv at jeg har gjemt et "øyeblikk"

I det jeg lukker døren, renner dagen ut i sand
og jeg vil savne slike stunder mer enn noengang
Om litt har dager blitt til uker, måneder til år
men jeg vil alltid huske alt slik som det skjedde nå
                                                                                                            ©GHLD2011

11 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelig...

mirjam sa...

ÅÅÅ så fint!!! :)

Anonym sa...

Så flink du er å dikte :)

Har nevnt det før, men synes du skulle hatt større bilder :) Vet det går an å klikke på de, men det er jo så tidkrevende :-D
For du har det jo så vakkert, og vakre bilder er så flott å se på :) Drømmehjem, du!

Klem, Frans ;)

Mamma til tre sa...

Tusen takk, Mirjam! Koselig å høre. Ble så rørt da han sa det i går, at jeg ville skrive det ned så jeg ikke glemte det.

Mamma til tre sa...

Hei Fran! Artig du tok turen inn hit;)
Takk for koselig tilbakemelding, alltid gøy å høre! Mht bildene, så får jeg demdessverre ikke større i selve innlegget. Jeg er litt ny på det her, men utfra det jeg kan se inne på innstillinger så har bloggen et totalt antall pixler. Noen til venstre side marg, noen til høyre, og resten til selve bloggen. I og med at jeg har sidemarger, så får jeg ikke bildene større. Men..jeg er som sagt ny på det her, og lærer jeg hvordan jeg kan gjøre det så skal jeg ordne det! Takk for tips, og ha en flott dag!

Anonym sa...

Så fine bilder. Blir hyggelig å få deg tilbake på jobb igjen. Hilsen fra vaktrommet:)

Mamma til tre sa...

Hei alle sammen!! Kjempekoselig å høre fra dere! Jeg gleder meg også til å komme tilbake til jobb, selv om det er litt sommerfugler i magen, og med en aldri så liten klump i hjertet. Vil nok savne småen veldig i starten, men vet jo at det går seg til! Vi sees til uka alle sammen!

ingerelis sa...

Nydelig nydelig dikt ! Blir helt rørt her jeg sitter!
1. Gangs

Mamma til tre sa...

Tusen takk, det var godt å høre! Det er jo alltid litt spesielt å legge ut noe en har skrevet selv, og da varmer det ekstra godt å få slike gode tilbakemeldinger. Tusen takk!

Anonym sa...

Så nydelig dikt. Du er bare så flink. Gleder meg til å se deg i morgen på jobb. Kos fra Sissel

Mamma til tre sa...

Hei Sissel! Tusen takk, det var koselig! Både gruer og gleder meg til imorgen, men det er vel ganske normalt tenker jeg. Tar med jakken din imorgen. Klem