tirsdag 16. august 2011

Regnværsdag på Sørlandet...

I går regnet det mye her hos oss. I tillegg var det planleggingsdag i bhg, og skolen har ikke begynt ennå, så da var det bare å være kreativ. Jeg fikk en god idè av Mirjam, så da minstemann hadde sovet, dro vi til byen og handlet litt på Kulør. Resultatet ble dette:  


                                                  Nesten som et familiebilde, og utrolig koselig å ha på veggen.
                                      I dag har jeg satt navn ved hvert avtrykk, og festet et hvitt trehjerte på undersiden 
                                                                 med litt grov hyssing. Ble fint synes jeg.


                                          "Endelig" fikk jeg brukt Ilse Jackobsen støvlene også.                                          
                                  Disse har jeg ønsket meg lenge,og gleden var stor da de ble med hjem etter skosalget.


Etterpå dro vi til bestemor og bestefar, og koste oss inne med muffins og krumkaker, kaffe og melk mens det pøste ned utenfor. Deilig for både store og små;) En koselig dag!

I dag skinner sola fra skyfri himmel, minstemann sover og vi skal i bhg med mellomsten etterhvert. Eldstemann skal få litt ting og tang til skolen imorgen...tenk 2.klasse allerede. Som tida går...jammen er det viktig å ta vare på alle disse øyeblikkene; som da mellomsten kom bort i går og sa; "mamma, jeg elsker deg aller høyest i verden altså, mer enn hele byen og Sabeltann"...og slengte på i det han gikk ut av rommet; "men ikke mer en bakugann altså, for det er sempetøfft"! Så..da var vel rangstigen lagt klar..hehe...

I dag skal jeg gjøre litt i hagen, og kose meg ute i sola. Ikke godt å vite hvor mange flere slike dager vi får i år, her er lyngen i skogholdtet allerede blitt lilla, og høsten er uten tvil på vei.. 

Må bare legge til et bilde av en liten sak som ble med hjem. Så denne i et vindu i byen idag, og da det står det samme på den  som på veggen i gangen;...ja, da var jeg solgt. 


                                                                    Bievenue; velkommen..
                                                                                  Jeanne D`Arc


1 kommentar:

Mirjam sa...

Bildet ble jo flott! Du må legge ut et bilde av det med navn og hjertene og da;)
Imorra skal jeg og Adrian til byen å kose oss ordne litt,- feire første skoledag :)
Tiden flyr, så mi må være flinke til å nyte den ja!!