tirsdag 30. august 2011

Nest siste dag i august...

...og idag har jeg gjort rent hjemme...og nå lukter det godt av grønnsåpe i huset, og det er ryddig..
( så lenge det varer med tre små).

Fikk også gjort stua klar for høsten og vinteren, og det er egentlig deilig det også, selv om det er litt vemodig. Nå er jo september her snart, og da er det høst..

 

Duken og tøyet over stolryggene er i grå, tettvevd lin.

Grått er nydelig mot hvitt, varmt og vakkert..


....men det er også min  siste dag hjemme på en stund, 
for imorgen begynner jeg å jobbe igjen. Utrolig som tida har gått! Ukene og månedene har jo bare flydd avsted, 
og plutselig så er jeg altså kommet hit.

Det skal bli spennende...samtidig som det er litt sårt å vite at jeg ikke bare kan løfte småen opp og gi en kos når jeg har lyst. At det ikke blir jeg som møter det første smilet etter formiddagsluren, eller får føle varmen fra en liten, myk babykropp på fanget.. 

Huff...det stikker litt i et mammahjerte ikveld..
men jeg vet jo at de første dagene er de verste, og at det går over!
Dessuten gleder pappa seg veldig til å være hjemme, og de to kommer til å kose seg masse. Og så skal jeg jo være hjemme hver dag igjen om ikke lenge.

Men...det er imorgen. 


Ikveld skal jeg kose meg med tente lys og lykter,

... en god bok, 
            myke pledd, og en varm armkrok, 
           og tre små gutter i sofaen. 

Mørke høstkvelder er som laget for kos...

2 kommentarer:

monica sa...

Fantastisk koselig blogg du har. Vi gleder oss til du kommer tilbake til jobb.klem Monica

Mamma til tre sa...

Hei Monica! Så koselig, takk skal du ha! Hadde første dagen i dag! Det var veldig kjekt å være tilbake,og artig å merke at jeg ikke hadde glemt så mye som jeg var redd for. Good to be back!