søndag 14. august 2011

Hverdagsgleder...

Dette fatet fant jeg i Ålesund da jeg besøkte byen 
i forbindelse med Akuttdagene. En flott tur!

Hverdagsgleder...selve ordet kan gjøre meg glad. Disse små tingene som gjør at en smiler, at en slapper av og koser seg. Små ord og sitater som gir rom for ettertanke, et bilde eller en ting som en liker og blir glad i. Små minner fra år som har gått, og dager som har passert. Alle disse små gledene som en ofte tar for gitt. De vil jeg ha med her.  

Som duften av et stearinlys som brenner, nylaget kaffe. Små barneføtter som tasser avsted i gangen, og en latter som forsøkes dempet av dynen lenge etter leggetid.

Varmen av en liten barnehånd i din, et lite smil som smitter helt opp til øynene, og som får hjertet til å banke litt fortere. Gleden av et lite kunstverk, og forsøket på å ikke kommentere at det er på peisen...med fargeblyanter. 

Savnet av luktene og lydene i huset når du ikke er hjemme, og roen som fyller deg når døren lukkes bak deg, og du vet at du er "hjemme".  

La maison est où le cour est; hjemme er der hjertet er...og der minner og gleder er å spore i alt fra store til små ting. Hjemme er en god plass å være, og denne bloggen vil preges av at vi trives i vårt hjem, og vi vil gjerne dele det med deg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så koselig en blogg! Fine bilder også. Ser at det er lagt ned mye arbeid i denne. Gleder meg til å følge den videre!