torsdag 18. august 2011

Et blaff av sommer...

Ja, det er slik det kjennes ut når det kommer en så herlig dag som i dag med 21 varmegrader og lun bris, når det regnet som bare det dagen før. Så idag har jeg kost meg ute i hagen, trillet rundt på minstemann og knipset litt bilder..nydt siste blaff av sommerens blomster, og kuttet bort det gamle og visne. Like vemodig hver gang, sommeren er på hell. Selv bjørka har fått lysere blader..


Ellers holder den minste lille gutten vår på å få tenner...stakkars liten. Han sover og er våken på de merkeligste tider ( og utider..). Ikke godt for en liten tass når det kommer så mange på en gang, så det har blitt en rolig dag med mange timer i armkroken. Deilig for både mamma og baby tror jeg!

På slike dager er det best med en ren hjemmedag, og innimellom ble det tid til å rydde, og flytte litt rundt på saker og ting, og plassere siste rest av forrige handletur. Synes det er artig å flytte rundt på ting, og se hvordan de passer inn og liksom blir nye på en ny plass, eller maler litt og så blir det et nytt møbel! Her er litt bilder fra idag;)






Vår lille koseplass ute. Her har vi hatt mange koselige kvelder, 
både alene og med naboer over et godt glass rødvin.

Kattemynte ( Nepeta Cataria)...nydelig å se på, og lukter godt!

Den fineste rosen i hagen.."Peace" stilkrose.




ÅTTE ROSER
Åtte roser vil jeg gi deg;
En fordi du er så pen.
En for alle drømmer i deg.
( Lar du meg få plass i en?)
En fordi du er en hulder
En fordi du er en ånd
En for trykket av din skulder.
En for varmen av din hånd.
En for håpet, en for slottet
vi skal bygge. Det blir åtte-
åtte roser som vil tørste 
efter å være nu 
hos den niende og største
ville rose- som er du

~ Andre Bjerke ~





Min leseplass på verandaen, med lammeskinn og myke puter.
Stolen fant jeg på gjenbruk til en femtilapp!.
Siste bok jeg leste her var "Flimmer", av Anne & Even Holt. 
Kan sterkt anbefales!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei på deg! Nydelig blogg du har fått deg, får studere det nærmere en annen gang. Er på jobb med Sissel, må etterhvert starte dagen. Gleder meg til å følge bloggen din utover høsten:) Hilsen Åse Berit. Ser deg snart på jobben.

Mamma til tre sa...

Hei! Så koselig at du likte bloggen min! Veldig nytt det her, men artig! Håper du fikk en rolig dag på jobb, og vi ses til uka;)