mandag 22. august 2011

En flatpakke fra IKEA...

Det å innrede babyrom...det er gøy det! Fråtse i alt av dekor, lage din egen stil, og ikke minst få det til å passe inn hjemme hos en selv, og passe til lommeboka. For det er jo ingen problemer å velge det dyreste og flotteste, men det er jo så kort en periode de er baby.. Snart er det behov for en annen stil på rommet, og da er det jo fint å ikke måtte legge bort en liten formue.

Derfor tok vi turen til IKEA. De har så mye fint der, og mye å velge i. Litt babymøbler hadde vi fra før; som seng, lekekiste og stellebord, og litt måtte vi ha nytt. Nye tekstiler som teppe, puter, gardiner og sengehimmel skulle vi også ha, et rom kan jo bli nytt bare ved å bytte ut slike ting. 

Vi valgte å beholde de gamle møblene våre, og heller supplere med litt nytt i en annen serie. Da kan vi bygge videre på det når denne perioden er over. Valget falt på "Hemnes" serien, og en kommode derfra. En skikkelig flatpakke, men det synes jeg faktisk er gøy... 
Så...skal jeg montere, må jeg gjøre det alene. Jeg fikk ungene ut for å leke, la minsten for natta, sendte mannen ut med kaffe til naboene, og hentet drillen...fra klesskapet. Jeg har nemlig min egen drill i skapet, for da vet jeg hvor den er. Det tok litt over en time, men så var det montert. Og jeg er veldig fornøyd med resultatet!

Rommet på 17 m2 ble malt før vi visste at det var gutt nr. 3 som skulle melde sin ankomst, så det er det eneste gutterommet som ikke er i blånyanser.  Dette er malt i fargen " Cappuchino", og fargen fremstår som varm beige pga de to store vinduene i rommet. Ellers er det hvitt tak og lister, og hvite vinduer. Gulvet er Merbau parkett som resten av huset.

Slik er det blitt:

Den hvite kommoden heter "Hemnes".
Bildene på veggen er dype rammer fra IKEA, 
som jeg har satt "Klappar djur" figurer inni.
Da er det lett å erstatte med andre ting når han vokser til.


Tekstilene er fra "Fabler" serien, og består av gardiner, teppe, sengetøy, og sengehimmel.

 Sirkus uro til å ha over stellebordet. 
Veldig spennende iflg minstemann





Bamser er koselig på et barnerom, 
og spesielt Kaloo bamser er jo søte da..
Koffert med biler og klær er gaver kjøpt på Lintøygaarden.


Denne Kaloo bamsen fikk minstemann i gave da han ble født...
Deilig og myk er den.


 Gåbilen var en gave til dåpen, og er utrolig stilig! 
Vi gleder oss til den tas i bruk!


Fikk ikke tatt bilder av resten av rommet da kameraet gikk tomt for strøm, men der står stellebordet, lekekisten med pute av samme tekstil som gardinene, og en ammestol. Et koselig og lunt rom. Litt vemodig er det å ha klargjort vårt aller siste babyrom, men så har vi gleden og forventningen i å ordne til skikkelige gutterom etterhvert som de vokser til! Som da eldstemann fikk verdenskart på veggen. Koselig er det...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Veldig fint rom du har stelt i stand! Blir vedig inspirert jeg nå altså! Og ikea er jeg gså glad i!
Hilsen 1. Gangs i desemberklubben ;)

Mamma til tre sa...

Hei! Tusen takk, det var kjekt å høre! Ja, IKEA er tingen, for da gjør det ikke noe å bytte ut etterhvert;) Veldig koselig å se deg her, takk for at du tok turen innom! Snakkes snart i des.klubben;)

Anonym sa...

Ikea er genialt! Har selv en Hemneskommode på rommet til vesla og den rommer jo utrolig mye.

Småen er heldig som har fått så fint rom. Vi hadde tenkt til å sette opp panelplater på alle soverommene i de nye huset vårt, men jeg var litt redd for at det ville bli "kaldt og kjedelig", men etter å ha sett dette rommet så er jeg ikke i tvil lenger. Det blir panel. Det er jo så fint!!!

Peppes

Mamma til tre sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Mamma til tre sa...

Hei igjen, Peppes! Gikk litt fort da jeg la inn kommentar isted, og jeg fant ingen redigeringsknapp? jaja, ny på det her..

Men mht panel, der var ikke vi i tvil. Ihvertfall ikke på et barnerom som nok trenger et strøk maling eller fem før de flytter ut. Jeg synes panel er koselig jeg, men det har mye å si at en finner farger en trives med. Lykke til!

Anonym sa...

Ja, panel tåler mye mer enn gips, også er det ikke minst tidsbesparende. Slipper alt av sparkling, pussing og også maling, dersom man velger ferdigmalte.

Takk for inspirasjon!

Peppes