onsdag 24. august 2011

Da kan Jon Blund bare komme...

.....for ettersom poden ville sove litt lengre enn vanlig i ettermiddag, fikk jeg tid til å gjøre gjesterommet klart til bruk! Jeg synes det er så godt å kunne ha en god plass for gjestene våre å sove, så her håper jeg de får det bra! Vi har en reiseseng også stående her ferdig oppslått, slik at de med barn som sover over, eller hvor den lille trenger en liten lur i løpet av dagen, bare kan ta rommet i bruk. Rommet er 20 m2, med rette vegger, dermed er det god plass til senger, skap og kommoder ( som kommer på plass etter neste Ikea tur). Tror en Hemnes kommode lik den jeg har på barnerommet hadde gjort seg her. Fargen i rommet er "Cappuchino", og vegg, lister og tak er i " Eggehvit". Gulvet er Merbau parkett. 

Deilig å ha det stående klart, 
i tilfelle det skulle komme noen på besøk!

 Sengen er en Jensen Continental. 
Den har puter og sengeteppe fra Kid, lammeskinn fra Ikea. 

De lilla putene er kjøpt i Stavanger, 
men dessverre husker jeg ikke navnet på butikken..
 
Lesestoff hører hjemme også på et gjesterom, 
og med en interresse for interiør, blir det fort blader av det..

Gardinene lette jeg faktisk litt etter, for jeg vil gjerne ha litt samme stilen i hele huset. I tillegg er de tre vinduene mindre enn i resten av huset siden gjesterommet er i kjelleren, 
og da er det viktig at gardinen ikke tar alt lyset.

Jeg fant tilsist disse på KiD. 
De er offwhite/beige stripet, med knytting. 
De tar solen, men lar lyset komme inn. Veldig fornøyd!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, 20 m2 til et gjesterom. Luksus!!!! Her kunne jeg gjerne tenkt meg å overnatte. Fine, duse farger.

Peppes

Monica sa...

Hei på deg.
Så flott gjesterom! Koselig blogg du har, her titter jeg nok innom igjen.
Ønsker deg en fin onsdagskveld.

Mamma til tre sa...

Tusen takk, Peppes! Liker godt de duse fargene jeg, ikke noe orange eller rødt å spore i dette huset nei...

Mamma til tre sa...

Hei Monica! Takkfor at du tok turen innom, og artig at du likte bloggen min! Ta gjerne turen innom igjen, og ha en fin kveld du også!

mirjam sa...

Ja, hva skal man si??? Tror alle vil sove godt her!! :) Du er flink!

Mamma til tre sa...

Hei du! Tusen takk, koselig! Gleder meg til lunsjen imorgen, det blir kjekt å prate litt i fred og ro, satser på at minsten sovner;)